Het Borrelhapjes Bakboek - Laura Kieft RECENSIE

Recensie: Het Borrelhapjes Bakboek - Laura Kieft

Met Het Borrelhapjes Bakboek lanceert Laura Kieft alweer haar derde bakboek. Ruim 150 hapjes die je met of zonder oven kunt maken. Met een duidelijke uitleg, niet al te ingewikkelde ingrediënten staat dit boek garant voor heel veel uren bakplezier en daarna lekker met z’n alleen borrelen maar! Flamkuchen, spreads, salades, toastjes, muffins, soesjes en nog veel meer, je maakt ze allemaal gemakkelijk met dit bakboek.

Misschien ken je Laura Kieft al van haar populaire blog Laura’s bakery, of heb je haar voorgaande boeken in huis. De eerdere bakboeken die Laura uitbracht focusten vooral op zoete hapjes, maar met Het Borrelhapjes Bakboek gaat ze vol voor de hartige hap, de borrelhap! In niet minder dan 150 recepten geeft ze je inspiratie en laat ze het water in je mond lopen.

Het Borrelhapjes Bakboek is ingedeeld in drie hoofdonderdelen: Zonder Oven, Met Oven en een gedeelte over Sauzen, Dips en Spreads. Als je geen oven hebt is het goed om te weten dat er in het hoofdstuk Zonder Oven echt heel veel heerlijke recepten staan. Dus een oven is geen must om dit boek aan te schaffen. In deze hoofdstukken vind je de recepten op soort. Denk aan muffins, pannenkoekhapjes, Mexicaans, quiches, spiesjes, borrelbrood, dadels en nog veel, heel veel meer!

Elk van deze recepten is voorzien van een duidelijke lijst ingrediënten. Ingrediënten die ook nog eens vrijwel overal verkrijgbaar zijn. Handig, want niks zo vervelend als je lekker iets wilt gaan bakken maar dat je eerst stad en land moet afgaan voor dat ene missende ingrediënt. Nee, met dit boek kun je naar de dichtstbijzijnde winkel en hop, aan de slag! En eenmaal aan de slag merk je dat Laura alles erg goed uitlegt in het recept zelf. Duidelijke, heldere stappen en met veelal een prachtige kleurenfoto erbij van hoe het resultaat zou moeten zijn.

En die resultaten die mogen er zeker zijn. Bij het doorbladeren van Het Borrelhapjes Bakboek loopt het water je in de mond. Wat gaan we in godsnaam eerst maken, alles klinkt lekker! Dit is zo’n boek dat je steeds opnieuw uit de kast trekt om weer een nieuw hapje te gaan uitproberen. En mocht je te veel hapjes gemaakt hebben (is dat überhaupt mogelijk?) dan staat er bij de recepten nog een handig bewaaradvies. Vergeet ook het laatste hoofdstuk in het boek niet te lezen, want daar vind je veel borrelinspiratie

Wij maakten 2 hapjes uit dit boek.

Als eerste een recept uit het hoofdstuk Briehapjes. Denk aan een stokbroodje, bosvruchtenjam, heerlijke brie en verse bramen. De smaakcombinatie is verrukkelijk, het licht zoutige van de brie in combinatie met de zoete bramen. Een succes!

En als tweede het cheddar-chorizo stokbrood. Hiervoor zijn weinig ingrediënten nodig, stokbrood, cheddar en chorizo, die ik bij de buurtsuper vond. Het is snel klaar, ziet er superleuk uit (handig, je kunt zo een sneetje stokbrood afbreken) en het smaakt heerlijk! Het bewaaradvies was voor ons niet nodig want het was – met een puber in huis – in no time op.

Het Borrelhapjes Bakboek is een helder, duidelijk en plezierig bakboek dat meer tijd op het aanrecht dan op de stoffige boekenplank door zal brengen.

Het Borrelhapjes Bakboek

1  2  3  4  5

In Het Borrelhapjes Bakboek van Laura's Bakery vind je ruim 150 hartige hapjes die je met en zonder oven kunt bereiden. Verder is er aandacht voor sauzen, dips en spreads en natuurlijk - zoals je van Laura gewend bent - veel tips en trucs om het nog gemakkelijker te maken.
    De uitleg is helder, de ingrediënten goed verkrijgbaar, de uren in je keuken gering.
    Met recepten voor diverse bruschetta, broodstengels, soesjes, minimuffins, flammkuchen, gevulde eieren, tapenades, hummus, spiesjes, dips, salades en nog veel meer hartige heerlijkheden