Killman Creek - Rachel Caine RECENSIE

Recensie: Killman Creek - Rachel Caine

De ex-man van Gwen is een seriemoordenaar en wanneer hij uit de gevangenis ontsnapt, weet ze dat ze nergens veilig is. Sinds dat de misdaden van haar ex Melvin aan het licht zijn gekomen, is het leven van Gwen een grote nachtmerrie. Niet alleen Melvin zit achter haar aan, haar ex krijgt ook nog is hulp van een groep hackers. Gwen doet er alles aan om haar kinderen te beschermen tegen hun vader. Maar ze weet ook dat blijven vluchten geen optie is, Melvin zal het nooit opgeven. Ze besluit haar kinderen onder te brengen bij een bevriende marinier. Zelf gaat ze samen met Sam Cade, die de broer is van één van de slachtoffers van Melvin op jacht om haar ex-man te vinden. Maar als ze hem vindt, zal ze dan sterk genoeg zijn om Melvin definitief uit haar leven te laten verdwijnen?

Killman Creek is het vervolg op het boek Stillhouse Lake, maar dit boek kun je makkelijk lezen zonder dat je het eerste deel hebt gelezen. Het verhaal zit boordevol actie en is zeer spannend. En deze spanning wordt alleen maar hoger naarmate je verder in het verhaal komt. Het is dan ook niet gek dat je het boek moeilijk kan neerleggen. In Killman Creek zitten meerdere personagewisselingen die van Gwen, maar ook van o.a. haar kinderen. Dat Rachel Caine ook het verhaal vanuit de kant van de kinderen vertelt, was een grote toevoeging in het boek. Een kind kijkt heel anders naar situaties dan volwassenen en door de lezers ook vanuit het standpunt van de kinderen te laten kijken, gaf Caine het verhaal echt meer diepte. De kracht van sociale media is ook aanwezig in het boek. Gwen en haar kinderen krijgen aan de lopende band bedreigingen via internet, omdat mensen denken dat ze op de hoogte was van de misdaden van haar man. Caine laat zien dat dit een grote impact heeft op mensen. En in een tijd als deze zijn internettrollen helaas sterk aanwezig in onze maatschappij. Aan het einde van Killman Creek heeft Caine een lijst gezet met muziek waar ze inspiratie uit haalde en die ze vindt passen bij dit boek. o.a. Poker Face van Lady Gaga, Believer van Imagine Dragons en Welcome tot the Circus van Skittish staan op deze lijst. Ik raad aan om deze lijst wel even te gaan luisteren want het geeft echt meer sfeer aan het verhaal.

Aangrijpend en intens zijn de woorden die Killman Creek het beste beschrijven. Vanaf de eerst pagina grijpt dit verhaal je vast en hij laat je niet meer los tot het einde. De emoties van de personages spatten van de pagina's af. Dus ik zal zeker niet aan dit boek beginnen als je nog andere plannen heb, want als je eenmaal begonnen bent wil je alleen maar doorlezen. Killman Creek is echt een geweldige thriller die je moet lezen als je van dit genre houdt. De sterke spannende plot, de duistere sfeer en de voelbare emoties van de personages zullen je zeker op het puntje van je stoel houden.

Recensie: Killman Creek - Rachel Caine

Killman Creek

1  2  3  4  5

Gwen Proctor heeft haar kinderen gered van haar ex, seriemoordenaar Melvin Royal, en zijn verbond van psychopathische handlangers. Maar de strijd is nog niet voorbij. Niet nu Melvin uit de gevangenis is ontsnapt. Niet nu ze een beangstigend sms'je heeft ontvangen...

Je bent nu nergens veilig.
    Haar schuilplaats aan Stillhouse Lake voldoet niet meer. Gwen laat haar kinderen veilig achter bij een goed bewapende buurman. Zelf gaat Gwen op jacht, met de hulp van Sam Cade, de broer van een van Melvins slachtoffers. Ze weet wat ze moet doen, ze heeft de kunst kunnen afkijken van een van de meest gestoorde moordenaars. Maar waar ze tegen strijdt, is erger dan alles wat ze gevreesd had – een uitgekiend psychologisch spel met als doel haar te vernietigen. Gwen vertrouwt alleen nog op woede en wraak als ze haar prooi nadert. Eén ding is zeker: een van hen zal sterven.