Gek van Clementine - Lex Martin RECENSIE

Recensie: Gek van Clementine - Lex Martin

Clementine Avery is een studente met een druk leven. Studeren, werken, bijles geven, een writer’s block overwinnen, haar verleden verdringen en o ja, jongens weghouden aangezien die niet te vertrouwen zijn. Maar hoe bitchy ze ook doet, Journalistiek student Gavin Murphy weet van geen wijken. En als hij zijn hulp aanbied om inspiratie te zijn voor haar vak Romantische fictie schrijven, kan ze niet anders dan accepteren. Alleen om een goed cijfer te halen, natuurlijk…

Voor de fans van Jennifer L. Armentrout is hier Lex Martin met haar fantastische boek Gek van Clementine. Hierin ontmoet je Clementine - grappig, slim, leuk en vol pit - die meer shit heeft dan je je kunt voorstellen. En doordat haar problemen niet alleen afspelen op het relationele vlak, is het boek veelzijdig en meer realistisch. Bij elke bladzijde ontvouwt zich de hele Clementine, leer je beter begrijpen wie ze is, en hoe haar verleden haar heeft gevormd.

Martin toont in haar new adult boek de universele zorgen en gedachten van veel vrouwen in die levensfase, waardoor het herkenbaar is voor bijna iedereen. Hoewel de basis van Gek van Clementine nogal been there done that is, is dit amper te merken door de twist die Martin aan het verhaal geeft en door de diepte in te gaan waar de meeste chicklits stoppen. Het is dan ook verre van cliché, met verfrissend eerlijke, pittige vrouwen die niet bang zijn om te strijden voor de mensen waarvan ze houden.

Daarbovenop zit nog spanning en mysterie als achtergrondverhaal, waardoor het niet meer alleen gaat over de problemen en zorgen van Clementine. En al snel wordt Gavin, de man die iedereen wel zou willen, ook gek van Clementine. Stap voor stap groeit hun relatie - die net als de rest van het verhaal, realistisch is en niet over rozengeur en maneschijn gaat. Langzamerhand wordt hun relatie fysieker en komt het erotische aspect van het boek steeds meer naar voren. De opbouw van het verhaal is net zo goed als de opbouw van Clementine als karakter en haar relatie, zodat je al snel niet meer wil - en kan - stoppen met lezen.

Dit diepgaande, prachtige boek zal je met zijn sexy scènes, humor die je keihard aan het lachen maakt en heerlijke sfeer zó verslaafd maken dat je niet anders meer kan dan je hart verliezen aan Gek van Clementine.

Gek van Clementine

Lex Martin

18 juli 2019

ISBN 9789021418469
    Uitgever Volt
    368 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Clementine Avery is er wel aan gewend dat mensen denken dat ze bitchy en onbenaderbaar is. Nadat eerst haar hart is gebroken door haar vriendje en ze vervolgens heftig is gestalkt door een docent, staat ze nog steeds in survival mode. En dan verdwijnt er op de campus ook nog eens een jonge studente. Clementines belangrijkste regel om zich veilig te voelen: niet daten. Dat gaat haar makkelijk af.

Alles verandert wanneer ze erachter komt dat ze zich per ongeluk heeft ingeschreven voor het vak romantische fictie schrijven. Het vak dat ze eigenlijk wilde zit nu al vol, dus ze heeft geen keuze. Haar grootste probleem? Ze heeft geen enkele inspiratie om een romantisch verhaal te schrijven. Dan ontmoet ze de knappe Gavin Murphy. Hij is meer dan bereid om haar te helpen wat steamy inspiratie op te doen. Alleen om haar te helpen met haar opdracht, natuurlijk.