Hét zwangerschapshandboek - Xaviera Plas-Plooij RECENSIE

Recensie: Hét zwangerschapshandboek - Xaviera Plas-Plooij

Hét zwangerschapshandboek vertelt je alles over conceptie, zwangerschap en de bevalling. In dit boek is alle kennis die er over zwangerschap is gebundeld, zodat je dit zelf kunt lezen en kunt kiezen wat voor jou het beste is, zodat je kunt genieten van je zwangerschap!

De auteur van het boek is Xaviera Plas-Plooij, maar zij heeft dit boek zeker niet alleen samengesteld. Om ervoor te zorgen dat alle informatie juist en actueel is, heeft zij wel meer dan 70 experts geraadpleegd, zoals verloskundigen, gynaecologen, wetenschappers en andere mensen die betrokken kunnen zijn bij een zwangerschap. Op aparte pagina’s worden de experts geïnterviewd en beantwoorden zij interessante vragen die jou kunnen helpen.

Hét zwangerschapshandboek is een mooi vormgegeven boek. Het heeft een harde kaft, wat perfect is voor een handboek dat je er regelmatig even bij wilt pakken en doorbladeren. De inhoud van het boek heeft een overzichtelijke, maar ook afwisselende lay-out, zo worden lettergrootte, lettertype, indeling en kleuren gevarieerd, wat een mooi effect geeft. Naast witte pagina’s met zwarte letters, bevat het boek ook veel licht roze en licht groene kaders en letters, passende kleuren voor een handboek over zwangerschap.

Het handboek is bijna zeshonderd pagina’s dik, en dat is wat veel om allemaal even achter elkaar te lezen en gelukkig is dat ook niet nodig. Dit handboek is overzichtelijk opgebouwd, zodat je de voor jou relevante informatie op kunt zoeken en kunt lezen. Zo kun je beginnen met het deel over conceptie, en als je al zwanger bent, kun je dit deel overslaan en doorgaan naar andere thema’s, zoals eten of bewegen tijdens je zwangerschap of de ontwikkeling van je baby van week tot week. Eigenlijk alle relevante onderwerpen staan in het boek: van de prachtige ontwikkelingen van je baby tot de vervelende kwaaltjes die je kunt hebben tijdens je zwangerschap en na je bevalling.

Het boek is onderdeel van Oei, ik groei, het bekende boek over de tien sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby, waar auteur Xaviera Plas-Plooij ook een bijdrage aan heeft geleverd. Inmiddels zijn al verschillende boeken van Oei, ik groei verschenen, die gaan over zwangerschap of jonge kinderen. Het zijn allemaal zeer handige boeken, die je kunnen helpen in tijden waarin veel op je af komt. Op internet kun je veel informatie vinden, maar niet altijd alles is waar. Doordat de boeken van Oei, ik groei samen met veel experts zijn geschreven is de informatie betrouwbaar en zeer behulpzaam. In de boeken wordt veel informatie gegeven, hierdoor kun je zelf goede keuzes maken in wat je wel en niet wilt.

Hét zwangerschapshandboek is een zeer handig handboek boordevol informatie over de zwangerschapsperiode - van conceptie tot geboorte van je prachtige baby.

Oei, ik groei! - Hét zwangerschapshandboek

1  2  3  4  5

De eerste 1001 dagen zijn bepalend voor een mensenleven. Die eerste dag begint al bij de conceptie. Dit zwangerschapshandboek bundelt alle kennis die er is over zwangerschap zodat je goed geïnformeerd je eigen keuzes kunt maken en optimaal van je zwangerschap kunt genieten. Meer dan 70 experts, van verloskundigen tot artsen en wetenschappers werkten mee aan dit boek. Daarmee is het een uniek en compleet naslagwerk voor de moderne ouder.

Bomvol need-to-know-informatie. Van voeding tot een zeer compleet overzicht van mogelijke zwangerschapskwaaltjes (en hoe je ze kunt verhelpen) en van wee tot baby. Onderwerpen zoals hormonen, echo's en screeningen, bevallingshoudingen en -technieken en de negen maanden begeleiding komen allemaal uitgebreid aan bod. Een prachtig geïllustreerd weekverslag van wat er zich allemaal afspeelt tijdens de zwangerschap vormt de opening van het boek. Dit boek is inclusive, dus voor iedereen die een baby verwacht: traditioneel gezin, homo-ouders, alleenstaande ouders en spontaan zwangeren. Daarnaast is het helemaal gericht op de lifestyle van nu, van wimperextensions tot superfood.

Zoek de informatie op die je nodig hebt of lees het boek van cover tot cover. Wat je ook doet, dit boek is jouw steuntje in de rug.

Oei, ik groei! Hét zwangerschapshandboek is hét nieuwe standaardwerk voor iedereen die zwanger wil worden of zwanger is!

Lees hier het interview met Xaviera Plas-Plooij.