One Small Thing - Erin Watt RECENSIE

Recensie: One Small Thing - Erin Watt

Zelf ben ik een groot fan van De Royals-serie. Ik kon dan ook niet wachten om in One Small Thing te beginnen, eindelijk weer een nieuw boek van Erin Watt! Mijn verwachtingen waren dan ook best wel hoog gespannen, want zou het verhaal net zo sexy zijn als De Royals? Of valt dit toch een beetje tegen?

In One Small Thing van Erin Watt volgen we het verhaal van Beth (oftewel Lizzie). Een aantal jaren geleden is haar zus, Rachel, bij een ongeluk om het leven gekomen. De dader is hiervoor gestraft.  De ouders van Beth zijn bang om nog een dochter kwijt te raken en houden haar streng in de gaten. Eigenlijk mag ze bijna niks en zit ze gevangen in haar eigen huis. Hierdoor begint Beth te rebelleren en zonder dat haar ouders het weten gaat ze naar een feestje. Hier ontmoet ze de ontzettend knappe Chase en voor ze het weten belanden ze samen in bed. Maar dan blijkt hij iemand te zijn waar Beth een hekel aan zou moeten hebben, alleen dat heeft ze niet..

Wederom heeft Erin Watt weer een boek geschreven dat lekker wegleest en dat je constant op wil pakken om door te lezen! Vooral de eerste van helft van One Small Thing is ontzettend verslavend. De schrijfstijl van Erin Watt is dus weer zoals van ouds. Het is simpel, vlot en het is dan ook erg moeilijk om te stoppen met lezen als je eenmaal begonnen bent. Met een paar woorden doet Erin Watt de lezer verlangen naar liefde en lust.

Een groot pluspunt aan One Small Thing is dat er een emotioneel onderwerp in het verhaal zit, namelijk de dood van Beths zus, Rachel. Erin Watt laat duidelijk zien dat ieder persoon anders omgaat met verdriet en rouw. Ze laat zien hoe mensen kunnen veranderen als ze het verdriet geen plekje kunnen geven en hoe dit iemand anders kan verstikken. Dit geeft het verhaal net iets meer diepgang dan dat De Royals-serie heeft.

Het bovenstaande zorgt er wel voor dat One Small Thing een stuk minder sexy is dan De Royals-serie. Dus als dat je verwachtingen zijn zou ik ze een klein beetje bijstellen. Het is allemaal een beetje tam en rustig. Natuurlijk bestaat er een zekere aantrekkingskracht, maar er wordt niet super veel meegedaan. De focus ligt meer op andere onderwerpen en gebeurtenissen.

One Small Thing van Erin Watt is jammer genoeg een beetje voorspelbaar (ook als je de synopsis op de achterkant niet gelezen hebt). Als lezer heb je al snel door wat er precies aan de hand is en hoe personages precies in elkaar zitten. De hints die Erin Watt in het verhaal verwerkt zijn niet heel erg subtiel. Dat is toch wel een beetje jammer, hierdoor wordt namelijk de 'spanning' uit het verhaal gehaald. Vanaf ongeveer de helft wordt het verhaal hierdoor ook een beetje langdradig.

Toen One Small Thing uit was had ik een beetje het gevoel van ‘was dit het?’. Op de een of andere manier had ik gewoon net iets meer verwacht van het verhaal. Het is zeker een boek dat lekker weg leest en verslavend is. Maar er mist toch een beetje sexyness in het verhaal. De personages blijven net een beetje te lang om elkaar heen draaien om het verhaal spannend te houden. Toch blijf je hoop houden dat het nog gaat gebeuren, waardoor je One Small Thing wel in één ruk uitleest.

Recensie: One Small Thing - Erin Watt

One small thing

1  2  3  4  5

Sinds haar zus dood is, heeft Elisa constant ruzie met haar overbezorgde ouders. Ze snakt ernaar om een keer lol te hebben en de boel te vergeten. En dus sneakt Elisa het huis uit voor een groot feest. Daar ontmoet ze Chase: knap, verleidelijk en precies wat ze nodig heeft.
    Maar hun onvergetelijke ontmoeting heeft grote gevolgen. Ook Chase blijkt een verleden te hebben dat hij liever vergeet. En het heeft te maken met Elisa's zus…