Egotripper - Vi Keeland RECENSIE

Recensie: Egotripper - Vi Keeland

Emerie schrikt zich kapot wanneer er zomaar een onbekende man haar kantoor binnenstapt wanneer zij deze aan het inrichten is. Echter beweert deze man, Drew, dat dit kantoor van hém is. Emerie blijkt voor tienduizend euro opgelicht te zijn. Alhoewel Drew hier totaal niet op zit te wachten, besluit hij haar toch te helpen. Des te meer tijd ze met elkaar doorbrengen, des te meer ze naar elkaar toe groeien. Op papier lijken ze totaal niet bij elkaar te passen, omdat Drew een echtscheidingsadvocaat is en Emerie een relatietherapeut. Oftewel, Drew helpt huwelijken te verbreken en Emerie helpt huwelijken te slagen. Toch kunnen ze niet anders dan aan elkaar blijven denken.

Egotripper van Vi Keeland volgt Drew en Emerie. Ze komen elkaar bij toeval tegen wanneer Emerie haar 'kantoor' aan het inrichten is dat eigenlijk Drew’s kantoor blijkt te zijn. Vanaf dat moment brengen deze twee hoofdpersonages steeds meer tijd met elkaar door, totdat ze stiekem stapelverliefd op elkaar worden. Echter gaat het niet alleen om de liefde tussen deze twee, wat het verhaal zeer interessant maakt. Drew heeft namelijk een geheim dat ook niet direct aan jou als lezer wordt verteld. Om de zoveel hoofdstukken spring je terug in de tijd, waarna je er achter komt wat Drew zijn geheim is. Dit is schokkender dan verwacht, zeker wanneer je bedenkt dat Drew een echtscheidingsadvocaat is. Door deze verhaallijn weet Vi Keeland Egotripper spannend te houden. Wanneer je begint met lezen wordt namelijk toch al duidelijk dat Emerie en Drew toch wel bij elkaar zullen eindigen.

Wanneer je dit boek zal moeten beoordelen op de cover, ziet het er wellicht een beetje fout uit. Je ziet een knappe jongeman en in felrode letters de titel van het boek. Hierdoor verwacht je wellicht een standaard erotisch verhaal waar twee hoofdpersonages verliefd op elkaar worden en niet van elkaar af kunnen blijven, maar het verhaal is meer dan dat. Door het verleden van zowel Emerie als Drew wordt dit verhaal interessant gehouden. In zekere zin ook spannend, omdat het niet duidelijk is hoe deze verhaallijnen precies gaan eindigen. Daardoor zal je niet kunnen stoppen met lezen; het boek houdt je echt in zijn greep. In het begin wil je weten wat het 'geheim' van Drew is. Wanneer je daar als lezer achter komt, wil je weten hoe dit opgelost gaat worden.

Drew en Emerie zijn beiden erg fijne personages om over te lezen, wellicht omdat ze zo verschillend zijn. Drew lijkt wellicht ietwat op elke badass mannelijk hoofdpersonage in erotische verhalen. Hij kan soms grof uit de hoek komen en leert Emerie zelfs op zijn New Yorks te schelden. Emerie is daarentegen een rustige jongedame die graag succes wil boeken in haar carrière. Deze combinatie van hoofdpersonages maken het verhaal spannend. Dat komt vooral doordat Emerie, ondanks dat ze een rustige dame is, ze toch voor zichzelf op kan komen. Het is dus niet zo dat ze alles pikt van Drew, waardoor je als lezer haar nog meer gaat waarderen. Het fijne aan dit boek is dat de relatie tussen Emerie en Drew niet oppervlakkig wordt beschreven. Er wordt langzaam maar zeker naar een relatie toe gewerkt, het is dus niet zo dat het liefde op het eerste gezicht was. Door deze ontwikkeling komt de relatie tussen Emerie en Drew natuurlijk over.

Egotripper is een goed verhaal, beter dan dat je wellicht zult verwachten na het zien van de cover. Je volgt fijne hoofdpersonages en het boek kent interessante verhaallijnen.

Recensie: Egotripper - Vi Keeland

Egotripper

Vi Keeland

3 oktober 2019

ISBN 9789021418711
    Uitgever Volt
    400 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Emerie is net 's avonds laat nog haar nieuwe kantoor aan het inrichten, als er een inbreker voor haar neus staat. Wanneer ze hem met haar krav-maga-skills te lijf gaat, vindt hij dat alleen maar hilarisch. Hij blijkt helemaal geen inbreker te zijn: hij is Drew Jagger, de echte huurder van het pand. Emerie is opgelicht, en de huurbaas aan wie ze de aanbetaling heeft gedaan is nergens meer te vinden.

Drew krijgt medelijden met Emerie wanneer hij hoort hoeveel geld ze kwijt is, en dat ze nu met meubels en al op straat staat. Hij doet haar een aanbod: als ze zijn telefoon opneemt zolang zijn secretaresse op vakantie is, mag Emerie nog even in zijn kantoor blijven tot ze een nieuwe plek heeft gevonden.

Drew is ietwat arrogant, drop dead gorgeous, en een nietsontziende echtscheidingsadvocaat. Emerie is zachtaardig en een succesvolle relatietherapeut. Ze hebben niets met elkaar gemeen. Behalve dan een wederzijdse aantrekkingskracht die met de dag lastiger wordt om te weerstaan.