De ware - John Marrs RECENSIE

Recensie: De ware - John Marrs

Iedereen wil wel zijn zielsverwant tegen het lijf lopen, maar dat is nog niet zo makkelijk. Er gaan meestal wel wat slechte dates aan vooraf voordat je de ware tegen komt. In De ware hebben ze een eenvoudige oplossing gevonden. Het bedrijf Match Your DNA heeft een test ontwikkeld die je 100% garandeert dat je de persoon vindt die vanuit genetisch oogpunt voor jou is gemaakt. Je hoeft alleen maar je DNA op te sturen en te wachten op een match. Het klinkt simpel en het zal je zeker een hoop verdriet en tijd besparen. Maar er zit ook een keerzijde aan deze test, mensen gaan twijfelen over hun huidige relaties en dat leidt weer tot heel wat scheidingen. In De ware volgen we vijf mensen die zo test hebben gedaan en hun match hebben gevonden. Maar is liefde op het eerste gezicht wel echt mogelijk? Alle koppels worden geconfronteerd met uitdagende situaties en dan blijkt dat zelfs een DNA match niet altijd garantie geeft voor een lang en gelukkig leven.

De ware is echt een verhaal waarbij je kan merken dat er goed over is nagedacht. John Marrs weet de lezer meteen in elke verhaallijn te trekken door alle hoofdstuk te eindigen met een cliffhanger. Je raakt echt volledig verslaafd aan al het drama dat zich in het boek afspeelt. Dus alvast een waarschuwing even een uurtje lezen is zeker geen optie bij De ware. De hoofdstukken zijn kort, maar dat werkt heel goed in dit boek. Met vijf verschillende verhaallijnen zou het anders moeilijk te volgen zijn als de hoofdstukken langer waren geweest. Daarnaast weet Marrs ook de sfeer van het verhaal heel goed over te brengen op de lezer. De rillingen lopen letterlijk over je rug en je voelt de spanning in je buik tijdens het lezen. De bladzijdes kun je dan ook niet snel genoeg omslaan, terwijl je aan de andere kant ook niet wil dat het boek eindigt.

Er zaten behoorlijk wat verrassende wendingen in het verhaal. Meer dan in enig ander boek dat ik gelezen heb. Sommige wendingen zie je aan komen, maar de meeste niet. Marrs weet de lezer zo elke keer op het verkeerde been te zetten. Kortom De ware is gewoon een geweldig boek. En dan vooral omdat de plot en schrijfstijl van Marrs zo goed zijn. Hij weet dit verhaal echt tot leven te brengen met zijn schrijfstijl en daardoor is het bijna onmogelijk om het boek neer te leggen. Ik kan dan ook niet anders dan dit boek ten zeerste aanraden, want hij was simpel gezegd gewoon geweldig!

Recensie: De ware - John Marrs

De ware

1  2  3  4  5

Een eenvoudige DNA-test is genoeg om jouw perfecte partner te vinden. Het bedrijf Match Your DNA kondigde aan het gen te hebben gevonden dat ons verbindt met onze zielsverwant. Sindsdien zijn miljoenen mensen gematcht. Maar de ontdekking leidt ook tot talloze verbroken relaties en ideeën over daten, romantiek en liefde zijn totaal veranderd. Nu krijgen vijf totaal verschillende mensen het bericht dat ze een match hebben. Ze staan op het punt de ware te ontmoeten. Maar niet iedereen zal nog lang en gelukkig leven. Zelfs zielsverwanten hebben geheimen, en sommige zijn schokkender dan je denkt...