Van twee Vikingen - Imme Dros & Harrie Geelen RECENSIE

Recensie: Van twee Vikingen - Imme Dros & Harrie Geelen

Van twee Vikingen is een heerlijk groot boek van Imme Dros & Harrie Geelen. Je volgt het verhaal van de tweeling Luuk en Lars. Hun vader heeft een sloep en vertelt verhalen over de Vikingen. Deze verhalen zijn gebundeld in dit boek. Ga mee op reis en leer alles over de goden van die tijd en de avonturen die zij hebben beleefd.

Van twee Vikingen is gedrukt op groot formaat. Dit maakt dat de illustraties goed uitkomen. De illustraties zijn bijna sprookjesachtig en erg mooi om naar te kijken. Het enige nadeel is dat deze illustraties niet van de ene naar de andere kant doorlopen. Hierdoor is het bij het voorlezen lastig te bepalen voor de kinderen naar welke plaat zij op dat moment moeten kijken.

De tekst in Van twee Vikingen is best lastig en is daardoor geschikt voor kinderen vanaf de middenbouw. Voor jongere kinderen zitten er teveel moeilijke woorden in en daarnaast zijn de verhalen in dit boek te lang van stof voor hen.

Wat mooi is aan Van twee Vikingen is dat er meerdere verhalen zijn gebundeld in dit boek. Dit maakt dat je met dit boek even vooruit kunt. Het is erg duidelijk wanneer een verhaal is afgesloten en wanneer een nieuw verhaal begint, namelijk door een pagina met een witte ondergrond en daarop een afbeelding van de tweeling naast een houten bord waarop de titel van het nieuwe verhaal te lezen is.

Het onderwerp Vikingen is een onderwerp dat sommige kinderen erg aanspreekt. Deze kinderen kunnen dan echt hun hart ophalen bij dit boek. Je leert namelijk niet alleen veel over de goden in die tijd, maar ook allerlei gewoonten van de Vikingen. Ook zijn de illustraties dan erg interessant en geven ze een mooi beeld van die tijd. Daarnaast leren kinderen door dit boek ook dat zij veel kunnen beleven door hun eigen fantasie te gebruiken.

Concluderend hebben Imme Dros & Harrie Geelen met Van twee Vikingen een mooi boek gemaakt over twee kinderen die graag op reis gaan naar de tijd van de vikingen. Voor kinderen die interesse hebben in dit onderwerp is het een mooi boek waar zij veel van zullen leren.

Recensie: Van twee vikingen - Imme Dros & Harrie Geelen

Van twee Vikingen

1  2  3  4  5

Een reuzegroot prentenboek zo stoer als een drakenschip, over de tweeling Luuk en Lars, die we nog kennen uit het bekroonde Van twee ridders. De jongens zijn in de ban zijn van de verhalen over Vikingen, die met hun drakenschepen zelfs tot aan Amerika varen. Hun vader vertelt hun ook over de mythische avonturen van de Vikinggoden, over Wodan, Donar, Loki en Frya, over IJsreuzen en Bergkoningen. De jongens dromen ervan zelf met een Drakenschip naar Amerika te varen, en op een woensdagmiddag gaan ze met een oude sloep het water op. Als ze de roeispanen kwijtraken en langzaam afdrijven slaat de paniek toe!