Happy Lifehacks 365 - Kelly Weekers RECENSIE

Recensie: Happy Lifehacks 365 - Kelly Weekers

Na het succes van haar eerste boek laat Kelly Weekers je in Happy Lifehacks 365 aan de slag gaan met 100 oefeningen (lifehacks) die je de regie over je eigen geluksgevoel geven. Het boek is het vervolg op Happy Life 365 en net zo kenmerkend nuchter en helder geschreven. Waar jouw uitdagingen ook liggen – in je werk, je gezin, je eigenwaarde, in vaker nee leren zeggen – Kelly Weekers helpt je deze dingen op doeltreffende manier aan te pakken.

‘De no-nonsense denkwijze voor een leuker leven’ is de subtitel van Happy Lifehacks 365 en die klopt als een bus. Kelly neemt je bij de hand en leidt je op haar zo kenmerkende nuchtere no-nonsense wijze door de verschillende stappen in haar boek, zodat je aan het eind van de rit – ik bedoel het boek – gelukkiger in het leven kunt staan, beter met tegenslagen kunt omgaan en trotser bent op jezelf. Hiervoor doorloop je diverse hoofdstukken die steeds beginnen met een samenvatting van het corresponderende hoofdstuk uit haar eerste boek. Dat boek hoef je trouwens niet per se te hebben, maar samen vormen ze wel een heel compleet naslagwerk om jou de tools te geven om gelukkiger in het leven te laten staan op een toegankelijke, no-nonsense manier.

Terug naar Happy Lifehacks 365. Het boek bestaat uit 5 delen. Met onder andere een uitleg over hoe iets ‘tussen je oren gaat zitten’, hoe het nu gaat (de status quo) en hoe je verwachtingen kunt managen. In ieder hoofdstuk vind je vervolgens een heldere uitleg over welke mindset jij jezelf kunt aanleren om positiever en gelukkiger te worden en blijven. In vrijwel ieder hoofdstuk vind je hiervoor opdrachten. Je schrijft bijvoorbeeld op wat jouw valkuilen zijn, wat je negatieve karaktertrekken zijn, waar je trots op bent en nog heel veel meer. Kelly Weekers geeft je hierdoor de touwtjes in eigen handen. Je krijgt het gevoel echt actief bezig te zijn aan het veranderen van je mindset in plaats van er alleen maar over te lezen. Heel goed, want al doende leert men. Er zitten vrij veel herhalingen in ten opzichte van het eerste boek, maar dit is alleen maar goed, want zoals Kelly zelf al aangeeft, de kracht zit hem juist in die herhaling.

Totaal bestaat Happy Lifehacks 365 uit maar liefst 100 lifehacks die zo zinnig klinken en soms zo simpel lijken, maar daar ligt juist de trick. Hoe je door iets kleins te veranderen zo’n groot verschil kan maken. Met Happy Lifehacks 365 maakt Kelly Weekers absoluut het verschil. Geen zweverig boek waarvan je denkt wat móet ik ermee? Is dit niet voor allerlei zwevende geesten die met hun voeten een meter boven de grond zweven? Nee, dit boek staat en zet ook jou met beide benen op de grond. Het is een boek waar eigenlijk iedereen wel wat mee kan. Heerlijk geschreven, geen onnodig geneuzel, gewoon to the point. Heldere taal, heldere uitleg en met dit boek is Kelly Weekers definitief een heldere ster in de auteurswereld (hé, klonk ik daar toch een beetje zweverig).

Happy Lifehacks 365

1  2  3  4  5

Met Happy lifehacks 365, vervolg op Happy life 365 van Kelly Weekers ga je concreet aan de slag met de tips uit de bestseller Happy Life 365. Nuchter, praktisch en met een knipoog: met de oefeningen uit dit boek komt een leuker leven nóg meer binnen handbereik! Aan de hand van 100 oefeningen ga je aan de slag met thema’s als vitaliteit, werk, liefde, vriendschappen en jezelf.