Winterberg - Kiki van Dijk RECENSIE

Recensie: Winterberg - Kiki van Dijk

Winterberg is een enorm spannende thriller van Kiki van Dijk. Je volgt het verhaal van Roos die samen met een groepje vriendinnen even uit haar gezinsleven wil en een weekend naar Winterberg gaat. Zij kwam daar als kind ook altijd samen met haar moeder. Maar eenmaal daar aangekomen blijkt er een flinke sneeuwstorm te komen en de dag daarna is Roos verdwenen. Alles wordt gedaan om haar op tijd te vinden, maar is dat wel haalbaar in een sneeuwstorm?

Winterberg is direct al heel spannend omdat het begint met een proloog waarin je leest dat er een lichaam van een vrouw is gevonden. Daarna begint het verhaal met Roos en haar vriendinnen die in de auto zitten en net in Winterberg zijn aangekomen. Het duurt enige tijd voordat je leest dat Roos is verdwenen, lange tijd maak je mee wat Roos en haar vriendinnen allemaal doen. Dit maakt dat je als lezer een soort band opbouwt met Roos en de klap extra hard is wanneer je leest dat zij is vermist.

Als lezer weet je lange tijd niet wat er is gebeurd met Roos. Je leest dat ze is verdwenen en je leest over wat er allemaal wordt gedaan om haar te vinden. Door deze spanningsopbouw blijft het boek spannend en kon ik Winterberg maar moeilijk wegleggen.

Winterberg heeft een makkelijke schrijfstijl en hierdoor leest het boek makkelijk weg. Het nadeel hiervan is dat deze boeken soms voorspelbaar worden, maar dat was met Winterberg absoluut niet het geval. Steeds als ik wist hoe het zou aflopen werd ik toch weer verrast. Je wordt als lezer vaak op het verkeerde been gezet door Kiki van Dijk en dit maakt dat Winterberg spannend is, van begin tot het einde.

Er zijn in Winterberg relatief weinig personages opgenomen. Dit maakt dat je de draad niet zo snel kwijt zult raken en altijd precies weet wie wie is en je daarnaast ook een band lijkt op te bouwen met alle personages.

Concluderend heeft Kiki van Dijk met Winterberg een heel spannende thriller geschreven met een heel intrigerend verhaal. Het boek leest makkelijk weg en wanneer je eenmaal begint, kun je het boek bijna niet meer wegleggen.

Recensie: Winterberg - Kiki van Dijk

Winterberg

1  2  3  4  5

Een wit droomlandschap verbergt een donkere geschiedenis
    Drie vriendinnen laten hun gezin een weekendje achter om samen te gaan skiën in Winterberg. Rose kent de plek op haar duimpje, ze heeft er als jonge astmapatiënt regelmatig gekuurd. Het oude familiehotel is niets veranderd en voelt meteen vertrouwd gezellig. Vooral wanneer de sportjournalisten die een skischanswedstrijd verslaan in de bar aanschuiven. Gedurende de nacht sneeuwt het dorp volledig in en verdwijnt Rose. Journalist Frank stuit op een groot geheim dat de geschiedenis van Rose' s familie en van Winterberg voorgoed zal veranderen. Kan hij ook op tijd achterhalen wat er met Rose is gebeurd?
    Spanning tussen personages, een mysterie, een opbloeiende liefde, een moord… deze nieuwe winterse Kiki heeft het allemaal.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton