Verleiding - Kristen Callihan RECENSIE

Recensie: Verleiding – Kristen Callihan

Verleiding is het tweede deel van de Game on-serie van Kristen Callihan. Het eerste deel heeft me nog niet echt kunnen overtuigen. Is dit tweede deel beter?

In Verleiding volgen we Ivy en Gray. Ze leren elkaar via de app kennen als Gray de roze auto van Ivy leent, terwijl zij in het buitenland zit. Wanneer ze elkaar in het echt ontmoeten springen de vonken al snel over, maar ze zijn alleen maar vrienden, toch? Ivy wil liever niet daten met een cliënt van haar vader en Gray wil hun vriendschap niet verpesten. Zouden ze ooit meer dan vrienden kunnen worden?

Ik was niet zo onder de indruk van het eerste deel uit deze serie, Verovering. Het was een prima New Adult boek, maar het miste voor mij dat beetje extra. Ook was deel één langdradig en was de chemie tussen de hoofdpersonen nog niet echt te voelen. Gelukkig heeft Kristen Callihan mij met dit tweede deel Verleiding wel weten te overtuigen! In dit tweede deel lezen we namelijk over twee hele andere karakters. Het boek is daarom prima los te lezen van het eerste deel, omdat je de verhalen van andere karakters volgt. Wel is het het leukst om deel 1 eerst te lezen, omdat de karakters uit het eerste deel ook in Verleiding terugkomen.

Wat maakt deel 2 dan zo goed? Ten eerste zijn Ivy en Gray geweldige karakters! Ze zijn beide ontzettend leuk om over te lezen, ze hebben veel diepgang en je kan niet anders dan verliefd worden op Gray. Omdat je het boek vanuit beide perspectieven leest, begrijp je de gedachtes en gevoelens van beide karakters heel goed. Als je deel één hebt gelezen, dan zullen veel bekende karakters hun opwachting maken. Ook zien we hoe het nu gaat met Anna en Drew, de hoofdpersonen uit Verovering. Dat is ontzettend leuk om over te lezen.

In dit deel zit het verhaal ook heel goed in elkaar. De opbouw is goed gedaan. Je leert de personages langzaam steeds beter kennen, maar nergens wordt het langdradig. Het is bijna onmogelijk om het boek weg te leggen, omdat je continu wil weten hoe het verhaal verder gaat!

De chemie tussen Gray en Ivy spat van de pagina’s af. Kristen Callihan heeft dit heel goed weten te omschrijven. Sowieso heeft deze auteur een hele fijne schrijfstijl. Het boek leest vlot weg, maar weet toch diepgang te creëren in zowel de gebeurtenissen als de karakters. Ook weet ze veel humor in het boek te verwerken, waardoor je af en toe toch wel hardop zit te grinniken.

Met Verleiding heeft Kristen Callihan me zeker weten te overtuigen van haar schrijfkwaliteiten! Ik ben dan ook heel benieuwd naar de volgende delen van deze serie en ik kan niet wachten om ook over de andere karakters te lezen!

Recensie: Verleiding – Kristen Callihan

Verleiding

1  2  3  4  5

Ivy Mackenzie baalt als een stekker als ze hoort dat haar vader haar geliefde roze auto heeft uitgeleend. Ze kan er niet veel tegen doen – ze studeert in Londen, en haar vader heeft de auto meegegeven aan een van de footballspelers die hij vertegenwoordigt. Ze stuurt die speler, Gray Grayson, wel even een streng appje dat hij maar beter voorzichtig kan doen met haar auto. Voor ze het weet zit ze de rest van haar reis te appen met Gray, die bijzonder leuk blijkt te zijn.

Wanneer Ivy terugkomt uit Londen en Gray voor het eerst in het echt ziet, is gelijk duidelijk dat de chemistry tussen de twee in het echt net zo goed is als via WhatsApp. Gray valt al snel voor de mooie en gevatte Ivy, maar zij heeft eigenlijk de regel dat ze niet wil daten met cliënten van haar vader en ze is vastbesloten zich aan die regel te houden. Dat wordt lastiger en lastiger – Gray wordt langzaam maar zeker steeds moeilijker te weerstaan…