De wensmuur - Mia Sheridan RECENSIE

Recensie: De wensmuur - Mia Sheridan

Wanneer balletdanseres Clara naar New Orleans verhuist heeft ze moeite haar draai te vinden. Ze hoort een verhaal over de Windisle plantage, waar zich vroeger een drama heeft afgespeeld, en raakt geïntrigeerd. Eenmaal daar ontdekt ze dat de plantage niet verlaten is zoals iedereen denkt, maar dat deze wordt bewoond door Jonah, die zich er teruggetrokken heeft en nooit meer van plan is achter de muur van het terrein uit te komen. Hij heeft hier zo zijn redenen voor. Er vormt zich een band tussen de twee, maar hoe kunnen ze elkaar ooit echt ontmoeten? Jonah wil namelijk dat niemand hem ooit te zien krijgt.

De wensmuur speelt een grote rol in het verhaal met de gelijknamige titel. Een verhaal over Jonah, een ooit succesvolle advocaat die iets gruwelijks meemaakte en nu van plan is om voor eeuwig achter de wensmuur te blijven wonen en over Clara, een balletdanseres die zich wat verloren voelt in haar nieuwe woonplaats New Orleans. Het boek van Mia Sheridan begint wat simpel, maar schijn bedriegt. Wanneer Clara eenmaal hoort over de legende van Windisle wordt de lezer samen met haar het verhaal van de plantage en het drama van een jong meisje dat er ooit woonde en tragisch aan haar einde kwam, ingetrokken. Sheridan wisselt vervolgens af tussen het verhaal van Clara en Jonah nu en het verhaal van Angelina en soldaat John in de vorige eeuw.

Mia Sheridan beschrijft heel knap hoe Clara Jonah leert kennen en hoe de twee langzaam een band ontwikkelen. Langzaam bouwt er een spanning op in het verhaal en tussen de twee hoofdpersonages. Een spanning die bijna tastbaar is. Een mooie opbouw door de schrijfster. Ook het verhaal van Angelina en John intrigeert en die hoofdstukken hadden nog wel wat langer mogen zijn. Mia Sheridan zet kristalheldere personages neer met verschillende lagen. Vooral de ontwikkeling die Jonah doormaakt is prachtig. Eigenlijk is het hele boek prachtig. Een mooi liefdesverhaal over hoop en over veranderingen. Over jezelf accepteren en onvoorwaardelijke liefde. En over hoe mooi mensen van binnen kunnen zijn. De wensmuur is een boek waar je hart een beetje warmer van wordt. En dat maar moeilijk weg te leggen is, want je wilt weten of het allemaal weer goed gaat komen. De Wensmuur bevat een beetje magie, maar niet in een hoeveelheid dat het zweverig wordt, het is juist een mooie magische toevoeging aan een schitterend liefdesverhaal.

Recensie: De wensmuur - Mia Sheridan

De wensmuur

1  2  3  4  5

Een modern sprookje dat zich afspeelt in New Orleans

Balletdanseres Clara verhuist in "De wensmuur' van Mia Sheridan naar New Orleans omdat ze toe is aan verandering, maar vooral omdat ze eenzaam is. Daar hoort ze over twee geliefden die ooit leefden op de Windisle-plantage. Het verhaal krijgt haar in zijn greep en ze wil er meer van weten. Op de plantage heeft de verminkte Jonah zich uit schaamte opgesloten achter een muur waar mensen wensen brengen. Zonder elkaar ooit te hebben gezien ontstaat er een band tussen Clara en Jonah. Mia Sheridan schreef met "De wensmuur' een modern, mysterieus sprookje dat doet denken aan Belle en het Beest.