Backlash - Brad Thor RECENSIE

Recensie: Backlash - Brad Thor

Backlash begint gelijk spannend, Scot Harvath is ontvoerd maar weet te ontsnappen na een vliegtuigcrash. Nu moet hij zien te overleven in vijandelijke gebied, zonder zijn team en niemand die zich zelfs maar bewust is van waar hij is. Hij zal al zijn ervaring nodig hebben om een groep huurlingen een stap voor te blijven die achter hem aanzitten, maar ook om de koude weersomstandigheden te weerstaan. Harvath wordt gedreven door woede, de daders zullen boeten voor wat ze gedaan hebben. Maar zal deze woede genoeg zijn om te overleven in de erbarmelijke omstandigheden waarin hij verkeerd? En zal Harvath de wraak krijgen waar hij op uit is?

Jason Bourne dat is waar je aan denkt als dit boek leest. Het verhaal zit boordevol actie en dan ook echt van begin tot eind. De drang om te overleven komt echt sterk naar voren in het verhaal en je leeft dan ook helemaal mee met de hoofdpersoon. Je voelt de kou, de hopeloosheid en je zit echt inwendig te juichen als hij succes heeft. Brad Thor zorgt er voor dat de lezer werkelijk wordt meegezogen in het verhaal. Er zit wel veel geweld in het verhaal maar het overheerste niet, het boek gaat voornamelijk over overleven. Maar ook over loyaliteit en vriendschap, Thor laat de lezer namelijk ook zien wat de vrienden van Harvath doen om hem te redden. Hoe ze hun eigen levens op het spel zetten, ook dat gevoel van broederschap komt heel goed over als je het verhaal leest. Je zit dan ook echt te hopen dat ze op tijd bij hem zullen zijn. Ik betrapte mezelf er zelfs op dat ik inwendig naar ze zat te schreeuwen waar hij was, zo erg word je meegetrokken in het verhaal. Het enige wat beter kon aan Backlash was het einde. Het kwam gehaast over, alsof aan het einde gedacht werd 'oh dat moest ook nog'. Als dit beter was uitgewerkt was het boek echt vijf hartjes waard geweest, want voor de rest was het boek echt geweldig. Backlash is niet het eerste boek in de Scot Harvath serie, maar het boek kun je makkelijk lezen ook al heb je de rest niet gelezen. Wel een waarschuwing na het lezen van Backlash wil je alleen maar meer Scot Harvath.

Brad Thor heeft een boek geschreven dat je hartslag zal verhogen, de spanning spat van elke pagina en je zit dan ook letterlijk op het puntje van je stoel met de hoop dat alles goed komt. Backlash is een verhaal dat je niet kunt lezen zonder de wereld om je heen even te vergeten, Thor laat echt zien dat hij veel talent heeft met zijn beeldende schrijfstijl. Ik kan niets anders zeggen dan dat je je moet laten onderdompelen in de wereld van Scot Harvath. Je zult er zeker geen spijt van krijgen.

Recensie: Backlash - Brad Thor

Scot Harvath - Backlash (terugslag)

1  2  3  4  5

Na het volbrengen van een van de meest cruciale opdrachten in zijn veelbesproken carrière, heeft iemand het nu op Scot zelf gemunt. En wel op een manier die geen mens eerder heeft aangedurfd. Als enige overlevende van een verpletterend vliegtuigongeluk en afgesneden van elke vorm van hulp of ondersteuning, bevindt Harvath zich opeens achter de vijandelijke linies. Gewapend met niets anders dan twintig jaar ervaring, moet Scot een manier vinden om zich een weg te banen door de ijzige vrieskou, terwijl hij belaagd wordt door een horde vijanden. Hij moet dit overleven om datgene te bereiken waar hij het meest van alles naar verlangt.
    Scot wordt tot het uiterste gedreven en moet al zijn reserves aanspreken om de mensen te vinden die hem en zijn land onrecht hebben aangedaan… Eindelijk kan Harvath losgaan op zijn vijanden.