101 Wereldwonderen - Lonely Planet RECENSIE

Recensie: 101 Wereldwonderen - Lonely Planet

101 Wereldwonderen van Lonely Planet is een fantastische verzameling van 101 bijzondere spectaculaire plekken over heel de wereld verspreid, die reizigers zondermeer zal inspireren!

Natuurlijke plaatsen, maar ook bezienswaardigheden die door mensen gevormd of gemaakt zijn. Het boek begint met een inhoudsopgave per continent en heeft al gelijk fantastische kleurenfoto’s, waarbij het heel fijn is dat deze foto’s genummerd zijn, zodat je snel kunt terugvinden welke plekken de foto’s weergeven.

Daarna volgt een inleiding waarbij men uitlegt dat de eerste zeven wereldwonderen van de Aarde niet echt meer bestaan, maar dat het toen in de klassieke oudheid al plaatsen waren die ‘gezien moesten worden’ door de mensen. Door de eeuwen heen kwamen er andere wonderlijke plekken voor in de plaats en in de huidige moderne tijd, nu reizen heel normaal is en de wereld voor zoveel mensen bereikbaar is geworden, zijn er natuurlijk ontzetten veel “must sees” bijgekomen.

101 van deze “must see” wereldwonderen zijn nu bijeengebracht in dit prachtig uitgevoerde boek, geprint op dik glossy papier. Ieder continent begint met een kaart, zodat je goed kunt zien waar de plekken zich bevinden. Daarna worden de plekken een voor een besproken, beginnend met prachtige foto’s en een goede beschrijving. Geen droge opsomming van feitjes, maar meer een sfeerbeschrijving en een historisch overzichtje, dat overloopt in een beschrijving van de huidige situatie. Op de volgende bladzijde staat dan praktische reisinformatie. Hoe reis je er naar toe. Hoe is het er ter plekke. Waar kun je goed overnachten; hoe is het eten, en bij beide items is ook rekening gehouden met budget. Wanneer kun je het beste gaan en wat zijn de mooiste routes voor een paar dagen of voor langer. Kortom inspirerend en super handig.

Bladerend door het boek 101 Wereldwonderen van Lonely Planet kom je bekende en onbekende plaatsen tegen, maar allemaal zeker de moeite waard om meer over te lezen. Je start bij de Kilimanjaro in Afrika, je komt rots kerken tegen in Lalibela, natuurlijk de piramiden van Gizeh en je raakt onder de indruk van de grootsheid van de tempel van Aboe Simbel. De prachtige natuur van Canada; de wijdheid van Australië; het mysterieuze van Moais of Paaseiland. De bouwwerken van oud Rome, zoals het Colosseum maar ook die van Petra in Jordanië. Het Terracottaleger en de Chinese Muur in China. Grootse musea zoals het Smithsonian, het Louvre maar ook ons eigen Rijksmuseum, met al hun kunstwerken. En ga zo maar door. Echt 101 unieke plaatsen.

Een boek als 101 Wereldwonderen van Lonely Planet is niet echt een nieuw concept. We hebben er al verschillende vormen van langs zien komen, ook van andere reisorganisaties en uitgevers. Echter Lonely Planet is sinds 1973 wel een heel gerenommeerde reisboeken uitgever, die al zo lang mensen fantastische betrouwbare reisinformatie geeft. En ook deze keer hebben ze weer een mooi boek samengesteld.

Er is nog zoveel te ontdekken op de wereld en dit boek helpt daar zeer zeker bij. Voor uitvoering en inspiratie geef ik het boek zeker 5 hartjes. Voor mensen die van reizen houden of voor mensen die lui op de bank de wereld willen ontdekken!

Lonely planet - 101 Wereldwonderen

Lonely Planet

1 oktober 2019

ISBN 9789021572406
    Uitgever Kosmos
    368 pagina's

Kosmos

Reizen

1  2  3  4  5

In 101 Wereldwonderen van Lonely Planet vind je de meest verbazingwekkende plekken op deze wereld en hoe je daar kunt komen.

In deze spectaculaire Lonely Planet-uitgave vind je 101 schitterende plekken op aarde en lees je hoe je deze zelf kunt gaan bekijken. Bestemmingen als Antarctica, de Amazone, de Victoriawatervallen en de Chinese Muur zijn verbazingwekkend en lijken onbereikbaar, maar zijn dat niet echt. In Lonely Planet 101 wereldwonderen lees je hoe je er komt, wanneer je het beste op reis kunt gaan en waar je kunt overnachten. Geschreven door de experts van Lonely Planet, geïllustreerd met de mooiste fotografie, praktisch en met de beste tips voor ieder budget. Laat je inspireren door dit prachtige boek en ga zelf op reis!