Recensie: Je laat me blozen RECENSIE

Recensie: Je laat me blozen - Kristen Proby

De twintiger Katrina Meyers is blij met haar leven dat gevuld is met vrienden, familie en haar baan als barvrouw bij en mede-eigenaar van het restaurant Seduction. Mannen hoeft ze niet zo zeer, dus als ze zich aan een knappe vreemdeling vastklemt tijdens turbulentie in het vliegtuig, is een week seks alles wat ze hem wilt geven. Player Ryan “Mac” MacKenzie is het daar helemaal mee eens, maar toch wilt hij na één week niet meer loslaten. Lukt het hem haar te overtuigen?

In deel 3 van de Fusion-serie kom je terug in de wereld van vijf vriendinnen en hun succesvolle restaurant Seduction. Over het verleden van het restaurant - die de basis vormt van deze boekenreeks - wordt niet veel verteld, maar in dit los te lezen deel maak je wel kennis met de karakters en diens liefdes uit de vorige en volgende boeken. Met hoofdpersonage Kat heeft Proby een geweldig karakter te pakken waar iedereen wel een beetje verliefd op wordt. Haar pit, sensualiteit, humor en verstopte intelligentie zorgen ervoor dat je no matter what wilt blijven lezen, alleen al om meer over haar te weten te komen.

Vanaf het begin zit je lekker in Je laat me blozen door Proby’s speelse schrijfstijl, wat zorgt voor een makkelijk en leuk te lezen boek. Deze vlotheid wordt ook veroorzaakt door de lichtelijke oppervlakkigheid van het verhaal. Aan de relatie tussen Kat en Mac lijkt niets op te merken te zijn en de grote problemen die langskomen zijn te makkelijk en snel opgelost om het verhaal veel diepgang mee te geven. Er is wel wat opbouw in het verhaal aanwezig door deze problematiek, maar toch blijven de karakters en het verhaal zelf voor de rest redelijk vlak. Daardoor blijft het gevoel dat er iets mist aan Je laat me blozen.

Dit wordt niet verholpen door het kleine en maar al te perfecte wereldje dat Proby in Je laat me blozen heeft gecreëerd. Het restaurant is succesvol, alle vijf de vrouwen zijn prachtig/slim/grappig/zonder fouten, vinden mannen die dit ook zijn en kunnen altijd geweldig met elkaar omgaan. Het boek blijft gelukkig interessant door de grote dosis sexyheid, de romantiek en de humor die je het hele boek door vind.

Je laat me blozen is sexy, grappig en fijn geschreven verhaal, maar mist diepgang en imperfecties in de relaties en personages. Een lekker en makkelijk boek voor tussendoor, maar niet heel veel meer dan dat.

Fusion 3 - Je laat me blozen

1  2  3  4  5

Riley Gibson is trots dat haar restaurant Seduction mogelijk op Best Bites TV komt. Misschien is dit de grote doorbraak waarop ze heeft gewacht. Wel ziet ze er tegenop om Mia, haar beste vriendin en de chefkok van Seduction, te moeten overtuigen dat het een goed idee is om elke dag camera's in haar keuken te hebben. Als Riley Trevor Cooper ontmoet, de producer van de show, schrikt ze van de intense chemie tussen hen.

Als Trevor Rileys kantoor binnenloopt, staat hij aan de grond genageld. De zakelijke, afstandelijke vrouw aan de telefoon is ongeloofl ijk mooi en grappig. Maar kan hij haar er ook van overtuigen dat hij persoonlijk is geïnteresseerd? Of gebruikt hij de aantrekkingskracht tussen hen alleen om haar over te halen op zijn aanbod in te gaan?