Recensie: Mijn Reuze Zoekboek, reis rond de wereld RECENSIE

Recensie: Mijn Reuze Zoekboek, reis rond de wereld

Mijn Reuze Zoekboek, reis rond de wereld neemt je mee naar negen wereldsteden. Van New York kom je terecht in Moskou, van Parijs reis je naar Buenos Aires. In iedere wereldstad ga je op zoek naar vijftig verschillende elementen. Zo zoek je in Montreal een vampier en probeer je in Genève een kroon te vinden. Als bonus kan je in elke stad tien dezelfde personages aantreffen, telkens aangepast aan de stad.

Voor dit zoekboek werden de tekeningen door vijf verschillende mensen verzorgd. Benjamin Bécue verzorgde de omslag en de prenten van New York, Rome en Parijs. Julie Mercier tekende Montreal. Chiara Nocentini nam Buenos Aires voor haar rekening. Pacu illustreerde Tokyo en Bombay. Gabriele Tafuni zorgde tenslotte voor de prent van Genève. Ondanks de vijf verschillende handen vormt het boek een mooi geheel. De omslag van het boek heeft een gele achtergrond en toont een reeks figuren die in het boek aan bod komen. De prenten van de wereldsteden zelf zijn erg kleurrijk en zijn telkens op dezelfde manier opgebouwd. Dit biedt een structuur aan en zorgt ervoor dat het boek niet chaotisch overkomt.

Mijn Reuze Zoekboek, reis rond de wereld is een groot boek (40 cm lang en 28 cm breed). Het heeft een harde cover. De pagina’s zijn dikker dan normaal en voelen stevig aan. Het zoekboek is hierdoor sterk genoeg om peuter- en kleuterhandjes aan te kunnen.

Doordat er zowel gemakkelijke als eerder moeilijke elementen verstopt zitten in de vrolijke prenten is Mijn Reuze Zoekboek, reis rond de wereld zowel geschikt voor peuters als voor al wat oudere kleuters. Door de duidelijke structuur, zo staan de te zoeken voorwerpen in een witte balk onder de prent, kan het kind perfect alleen in het boek zoeken. Je kan er ook samen met je kind in kijken. Het schept een mogelijkheid om zo meer te vertellen over de verschillende culturen in de wereldsteden. Je kan bijvoorbeeld uitleggen waarom de koe een kroon op heeft in Bombay, vertellen over de sumoworstelaars in Tokyo enzovoort.

Mijn Reuze Zoekboek, reis rond de wereld is een visueel aantrekkelijk boek, uitdagend voor alle nieuwsgierige peuters en kleuters.

Mijn reuze zoekboek: Reis rond de wereld

1  2  3  4  5

Een reusachtig, duizelingwekkend en betoverend kijk- en zoekboek, om urenlang in te verdwalen. Met 9 wereldsteden om te ontdekken, 10 personages die steeds terugkeren en wel 50 elementen om te zoeken op elke plaat. Een zoekboek, helemaal op jouw formaat!