Recensie: Hou me vast RECENSIE

Recensie: Hou me vast - Abbi Glines

Het is zes jaar geleden sinds Dewayne Falco iets dierbaars is verloren. Niet alleen zijn jongere broertje Dustin, maar ook Dustin’s vriendin Sienna Roy. Alhoewel Sienna Roy de vriendin was van zijn boertje, heeft Dewayne altijd om Sienna gegeven. Wanneer Sienna naar zes jaar weer terugkeert naar de stad, staat de wereld van Dewayne op zijn kop. Hij had nooit verwacht dat Sienna terug zal keren, en hij had al helemaal niet verwacht dat ze niet alleen zou komen… Ze komt namelijk met haar en Dustin’s zoon.

Hou me vast is het achtste en laatste deel in de Sea Breeze-serie van Abbi Glines. In dit laatste deel volgen we Dewayne en Sienna. Dewayne kennen wij al vanaf boek één uit deze serie, en eindelijk krijgt hij zijn eigen verhaal. Dewayne is een typische Abbi Glines-personage. Hij doet het nooit twee keer met hetzelfde meisje, en Sienna wil dat soort meisje niet meer zijn. Zeker niet wanneer je bedenkt dat ze een kleine heeft. Dewayne probeert zo ver mogelijk uit de buurt van Sienna te blijven, maar uiteraard wil dit niet lukken. Hij wil namelijk niets liever dan zijn kleine neefje te leren kennen.

Dewayne is dus een typische badboy. Hij is een grote teddybeer vol tattoos. Hij was gewend van de ene naar de andere dame te springen, maar ondertussen schuilt er een hele lieve jongen in hem. Typisch gevalletje grote mond, klein hartje. Sienna daarentegen voelt als een ware heldin. Ze heeft altijd keihard gewerkt en ze deed er alles aan om haar zoon de juiste opvoeding mee te geven. Sienna zet haar zoon te allen tijde op nummer 1, en dat is wat haar zo krachtig maakt. In de zes jaar waarin ze er vrijwel alleen voor stond, heeft ze altijd goed haar prioriteiten weten te stellen. Het was erg prettig om te lezen dat Sienna down-to-earth is en totaal niet van roddelen of iets dergelijks houdt. Daarnaast spreekt ze gevoelens gewoon uit, waardoor er vrijwel geen misverstanden ontstonden. Al met al dus een erg prettig personage om over te lezen!

Het liefdesverhaal van Dewayne en Sienna was uniek, en niet zoals in de andere boeken van Abbi Glines. Dit komt voornamelijk door de achtergrond van Dewayne en Sienna; Dewayne is eigenlijk gewoon de oom van Sienna’s zoon… Daarom is het heel knap hoe Abbi Glines de relatie tussen Dewayne en Sienna heeft opgebouwd. Langzaam maar zeker trekken Dewayne en Sienna steeds meer naar elkaar toe, tot het moment dat ze niet meer zonder elkaar kunnen.

Het verhaal zelf is, net als de voorgaande delen, aardig voorspelbaar. Het voelt ook echt aan als de een Abbi Glines-boek. Maar wanneer je van de voorgaande delen genoten hebt, kan je Hou me vast absoluut niet missen. Het enige jammere aan Hou me vast is dat dit boek niet aanvoelt alsof het het laatste boek in de Sea Breeze-serie is. Het is zeker een prettig verhaal, maar geen zinderend slot. Zo is het bijvoorbeeld spijtig dat de personages uit de vorige delen niet echt aan bod komen, of dat je niet te lezen krijgt hoe het met hen gaat aan het eind van de serie. Of dat je bijvoorbeeld naar hun relaties kijkt over een paar jaar.

Hou me vast is een prachtig verhaal met fijne personages, maar het is jammer dat dit boek niet aanvoelt als een laatste deel uit een serie.

Recensie: Hou me vast - Abbi Glines

Sea Breeze 8 - Hou me vast

1  2  3  4  5

Dewayne Falco is al een bekende vanaf het eerste boek in Sea Breeze. Hij staat bekend om zijn gevatte opmerkingen waarmee hij iedereen aan het lachen maakt. Maar wie is hij nou eigenlijk? Het enige wat we weten is dat hij bevriend is met Marcus, Preston en Rock. Tot nu.

In Hou me vast komt Dewaynes pijn uit het verleden in beeld. Maar hij realiseert zich dat er nog hoop is. Het beeldschone meisje Sienna Roy – vertrokken om het kind van zijn overleden broer Dustin alleen op te voeden – komt terug naar Sea Breeze. Dewayne houdt al zijn hele leven van Sienna. Het pijnlijke verleden maakt plaats voor een sterke band.