Recensie: Riskant verlangen en Gevaarlijk dichtbij RECENSIE

Recensie: Riskant verlangen - Natalie Rabengut & Gevaarlijk dichtbij - July Cullen

Dit deel bevat Riskant verlangen door Natalie Rabengut en Gevaarlijk dichtbij door July Culen. In Riskant verlangen valt bloemist Lea voor een woest aantrekkelijke, maar mysterieuze professor. In Gevaarlijk dichtbij mag kunstkenner Eva in de loft verblijven waar ook de ex-man van haar cliënte woont. Wanneer de twee elkaar ontmoeten springen de vonken ervan af. Maar beide mannen hebben wat te verbergen. Wat is hun geheim?

Bobbi's Bedtime Stories is de nieuwe serie erotische boeken van Uitgeverij Luitingh-Sjithoff. 'Verhalen met veel hoogtepunten en een happy end.'  Aldus de uitgeverij. De verhalen zijn geschreven door Natalie Rabengut en July Cullen en zijn speciaal geselecteerd door Bobbi Eden. Met een love letter begeleidt Bobbi Eden de verhalen. Iedere maand verschijnt er een nieuw erotisch e-verhaal en aan audio uitgave. De verhalen worden per twee gebundeld in een boek.

Riskant verlangen van Natalie Rabengut & Gevaarlijk dichtbij van July Cullen zijn twee korte verhalen die je zo uit hebt gelezen. De noemer 'bedtime stories' is dus zeker van toepassing. 'De serie bestaat uit erotische boeken waarin het ook echt om het verhaal gaat' aldus Bobbi Eden.

In de eerste twee delen kon ik me niet zo goed vinden dat het bij deze erotische boeken ook echt om het verhaal draaide. Daarvoor waren de verhalen te kort en te vluchtig geschreven. Maar bij Riskant verlangen & Gevaarlijk dichtbij zie je als lezer vooruitgang! Er is meer tijd uitgetrokken voor het verhaal en het gaat minder van de hak op de tak. Dat zorgt ervoor dat het prettiger is om beide verhalen te lezen.

Toch merk je als lezer een groot verschil in de schrijfstijl van Natalie Rabengut en July Cullen. De verhalen die Natalie Rabengut schrijft, zijn erg vluchtig geschreven. Dit in tegenstelling tot Gevaarlijk dichtbij van July Cullen. Haar verhaal komt erg in de buurt van een fijne feelgood roman. In Gevaarlijk dichtbij wordt de tijd genomen om een goed verhaal te vertellen in een korte tijdsperiode. Als lezer zou ik dan ook graag zien dat er meer verhalen in deze serie terugkomen in de stijl van July Cullen. Wat opvalt is dat er heel veel spelfouten zijn gemaakt in dit boek en dat er vaak woorden ontbreken in een zin. Dit komt erg slordig over en is op den duur ook erg storend.

Ook bij dit deel is de love letter van Bobbi Eden is leuk bedacht, maar het zorgt er wel voor dat je na het leven van de brief weet hoe het verhaal gaat eindigen. Dat maakt de verhalen erg voorspelbaar.

Riskant verlangen van Natalie Rabengut & Gevaarlijk dichtbij van July Cullen zijn twee korte verhalen met weinig inhoud, maar waar je wel doorheen vliegt door de gemakkelijke en verleidelijke tekst. Er zit verbetering in de verhalen vergeleken met de eerste twee delen, maar het zijn geen literaire hoogstandjes. Als je op zoek bent naar een erotisch boek met een goed verhaal, dan zou ik verder zoeken naar een boek waar er echt de tijd voor genomen wordt om het verhaal te vertellen en deze goed wordt opgebouwd.

Bobbi's Bedtime Stories 3 & 4 - Riskant verlangen & Gevaarlijk dichtbij

1  2  3  4  5

Riskant verlangen.
    Wanneer bloemist Lea de verkeerde bloemen aflevert, loopt ze de buitengewoon aantrekkelijke professor Lars tegen het lijf. Ze raken verwikkeld in een opwindende relatie. Maar waarom blinddoekt hij haar?
    Gevaarlijk dichtbij
    De jonge kunstkenner Eva mag in de loft van haar klant logeren, waar ook Christopher verblijft. Na lang ontkennen kunnen Eva en Christopher hun handen niet van elkaar afhouden. Toch blijft Christopher afstandelijk: wat is zijn geheim?