Gek van jou! - Jette Schröder RECENSIE

Recensie: Gek van jou! - Jette Schröder

Na een mislukte date heeft Lize het helemaal gehad met mannen. Sindsdien werkt ze voor de website frappy.nl, het vrouwenplatform voor single vrouwen die geen man nodig hebben om gelukkig te zijn. Wanneer ze van haar tante een verblijf krijgt aangeboden voor de Mansion of Love is ze in eerste instantie helemaal niet van plan te gaan. In de Mansion of Love leert gastvrouw Marie-Sophie jonge vrouwen weer te vertrouwen in de liefde. Uiteindelijk gaat Lize toch twee weken naar het huis toe om daar "undercover" verhalen te schrijven voor frappy.nl. Sceptisch en vol sarcasme neemt Lize haar intrek in de Mansion of Love. Ondanks haar vooroordelen weten Marie-Sophie, haar neef en de andere deelnemers van de retraite Lize toch te raken en moet Lize haar mening over daten en de liefde mogelijk toch nog eens herzien.

Het verhaal is geschreven vanuit het perspectief van Lize. Lize is een herkenbaar personage, een jonge vrouw van begin twintig, die liefde zoekt, maar hier tot nu toe weinig geluk in heeft. Ze heeft, door een nare date, de liefde volledig afgezworen. Wat dit incident precies geweest is, kom je gedurende het lezen te weten. In haar collega's bij frappy.nl heeft Lize allemaal medestanders gevonden die haar anti-mannen en anti-liefde gevoelens supporten en aanmoedigen. Haar sarcasme en vooroordelen ten aanzien van de Mansion of Love zijn in eerste instantie nogal stellig, maar uiteindelijk staat ze toch open om met een eerlijke blik naar het concept van de Mansion of Love te kijken.

Gek van jou! is een typische feel good roman. Het draait om een jonge vrouw, de liefde, knappe mannen en een opbloeiende romance. Dit zijn alle facetten die een leuke feel good roman hoort te bevatten. Ondanks de nare liefdeservaring van Lize, zitten er niet echt dramatische facetten in deze feel good roman, maar draait het voornamelijk om liefde en humor, waardoor dit een vrolijk boek is om te lezen.

Auteur van Gek van jou! is Jette Schröder. Al op jonge leeftijd verkocht zij verhaaltjes aan Sesamstraat en zij werkte enkele jaren als publiciteitsmedewerker bij een uitgeverij. Uiteindelijk besloot zij om haar baan op te zeggen en zich volledig op het schrijven te richten. Jette schrijft teksten voor onder andere Bobo, Sesamstraat en SchoolTV. Inmiddels heeft zij een aantal kinderboeken geschreven over Lieke en de young adult roman De Happiness-goeroe. Gek van jou! is haar eerste feel good roman voor volwassenen.

Jette Schröder heeft een toegankelijke schrijfstijl, waardoor het verhaal gemakkelijk leest. Het boek is opgedeeld in korte hoofdstukken, waardoor het verhaal tempo heeft. De kaft van het boek is vrolijk en springt er in de boekwinkel zeker tussenuit, ook past deze gezellige uitstraling bij dit grappige feel good boek.

Gek van jou! is een hartverwarmende feel good roman over een jonge vrouw die het vertrouwen in zichzelf én de liefde hervindt.

Recensie: Gek van jou! - Jette Schröder

Gek van jou!

1  2  3  4  5

Lize heeft het he-le-maal gehad met mannen. Toch vertrekt ze voor een tweeweekse retraite naar de Mansion of Love, waar gastvrouw Marie-Sophie jonge vrouwen op geheel unieke wijze onderwijst in de liefde.
    Lize heeft echter een missie: ze wil een ontluisterend undercoverstuk schrijven over haar verblijf voor Frappy.nl,
    hét vrouwenplatform voor overtuigde "happy singles' die geen man nodig hebben om gelukkig te zijn.
    De wereld moet weten hoe achterhaald en vrouwonvriendelijk die belachelijke retraite is. Maar kan Lize wel weerstand bieden aan de toch best wel aanstekelijke romantische lessen van Marie-Sophie? En waarom krijgt ze het steeds zo warm van de knappe kok des huizes?
    'Gek van jou!' is een hartverwarmende feelgoodroman over een jonge vrouw die het vertrouwen in zichzelf én de liefde hervindt.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton