Mate van onschuld - H.S. Chandler RECENSIE

Recensie: Mate van onschuld - H.S. Chandler

H.S. Chandler laat in dit boek zien dat het niet altijd zo zwart en wit is als mensen denken. In de Mate van onschuld staat Maria terecht wegens poging tot moord op haar man. Ze heeft de politie vertelt dat ze haar man dood wilde en stond de politie met het wapen in haar hand op te wachten. Nu moet Maria de jury zien te overtuigen dat ze geen andere keuze had. In deze jury zit o.a. Lottie, ze is een huisvrouw die uitdaging mist in haar leven. Voor Lottie is haar juryplicht dan ook een manier om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur, maar helaas eindigt dat in een complete nachtmerrie voor Lottie als ze gechanteerd word. Een eerlijk proces voor Maria lijkt dan ook ver weg te zijn.

Chandler laat in dit boek zien dat je nooit te snel moet oordelen, want niets is wat het lijkt in de Mate van onschuld. Het boek begint een beetje traag, maar als je er eenmaal inzit komende personages zo van de pagina's afgewandeld. Vooral als Maria haar verhaal vertelt, ben je ineens ongemerkt op het puntje van je stoel gaan zitten en houd je onbewust je adem in, omdat het zo aangrijpend en meeslepend is. Het voelde echt alsof jezelf in de rechtszaal aanwezig was op dat moment, zo realistisch beschreef Chandler deze momenten. Zodra de rechtszaak begint, kun je dit boek dan ook niet meer neerleggen. De ondersteunde personages waren behoorlijk divers, maar ook dat maakte dit verhaal interessant. Onbewust ga je toch een beeld vormen van een personage, maar in dit verhaal ga je steeds merken dat je er helemaal naast zit en dat maakt deze boek zo leuk. De karakterontwikkeling in Mate van onschuld was erg goed, beiden vrouwen zag je echt groeien door het verhaal heen. Naast de sterke personages was de sfeer van het boek ook goed, Chandler heeft echt een geweldige schrijfstijl. Die niet alleen makkelijk is, maar die er ook voor zorgt dat je even jezelf in een andere wereld waant.

Ondanks de trage start van het boek, ben je al snel helemaal verdiept in het verhaal. De plot is geweldig, echt alles is onvoorspelbaar in de Mate van onschuld. Iedereen lijkt geheimen te hebben en je zit dan ook al snel theorieën te bedenken, maar je zit nooit op het goeie spoor zo onvoorspelbaar is het. Kortom een meeslepende, aangrijpende en spannend verhaal die alleen maar aan te raden is als je van deze genre houdt.

Mate van onschuld

1  2  3  4  5

Mate van onschuld van H.S. Chandler is een rechtbankthriller van het hoogste niveau – het boek is zenuwslopend en claustrofobisch, het soort dat je tussen je vingers door moet lezen. Een sexy psychologische thriller vol onverwachte wendingen.
    Maria staat terecht voor poging tot moord. Ze heeft al bekend dat ze haar man dood wilde hebben. Kan ze de jury toch overtuigen van haar onschuld?
    Lottie zit in die jury en moet besluiten over Maria's lot. Ze krijgt echter een affaire met een ander jurylid, waardoor ze haar positie op het spel zet en een eerlijk vonnis niet meer mogelijk lijkt...
    Je denkt te weten wie er schuldig is en wie niet. Maar je zult je vergissen!