De rode lelie - Nora Roberts RECENSIE

Recensie: De rode lelie - Nora Roberts

Twee jaar na aankomst in Harper House heeft Hayley Philips eindelijk haar plek gevonden met een leuke baan, een warm thuis en goede nieuwe vrienden. Een van deze vrienden en medebewoners is de zoon van de eigenares Harper. Terwijl haar liefde voor hem groeit, groeit ook het onheil in Hayley en in Harper House.

Nora Roberts is een van de meest gelezen schrijfsters ter wereld en heeft al meer dan tweehonderd boeken geschreven. Meer dan de helft van deze boeken werden regelrechte bestsellers. De meeste van haar boeken zijn romans of thrillers. Een combinatie van deze twee genres vormt de trilogie over Harper House, waarvan De rode lelie onderdeel is. Dit boek vormt het sluitstuk van deze trilogie. De problemen die in dit boek naar voren komen, spelen ook in de andere delen een grote rol. Ook de personages uit de vorige delen komen weer voor in dit deel. Het boek kan echter wel goed op zichzelf gelezen worden.

Het begin van het verhaal van De rode lelie heeft veel vaart en de spanning wordt al snel opgevoerd. Degene die op basis van de kaft en de achterflap denken een roman te gaan lezen, worden door de eerste hoofdstukken al snel van deze gedachte af gehaald. Hoewel in het begin de romantiek zeker aanwezig is, voert de spanning hier wel de boventoon. Langzaam kantelt dit en wordt de romantiek belangrijker dan de spanning en zorgt Nora Roberts ervoor dat het verhaal een mooie ontwikkeling doormaakt.

Zoals de lezers van Nora Roberts gewend zijn, maakt zij in De rode lelie wederom gebruik van een prachtige schrijfstijl die tot ieders verbeelding spreekt. De lezer krijgt het gevoel ook rond te lopen op het landgoed van Harper House en echt in een andere wereld te zijn beland. De lezer die al vaker boeken van Nora Roberts hebben gelezen, zullen echter wel veel gelijkenissen en gelijksoortige relaties, reacties en ontwikkelingen zien als in haar andere romans. Het verhaal kan hierdoor wat cliché en onorigineel aanvoelen, wat met name geldt voor het einde van het boek. Dit doet echter niet af aan het prachtige verhaal en de prettige schrijfstijl van Nora Roberts.

Een prachtig verhaal dat bestaat uit een combinatie tussen een roman een thriller en dat de lezer meevoert naar een andere wereld.

Recensie: De rode lelie - Nora Roberts

De bloementuin van Harper House 3 - De rode lelie

1  2  3  4  5

Het landgoed Harper House, met zijn prachtige tuin, staat er al eeuwen, en net zo lang gaat het gerucht dat het er spookt...

Toen Hayley Phillips twee jaar geleden naar Memphis kwam, was ze op zoek naar een manier om opnieuw te beginnen. Naar een nieuwe start voor zichzelf en voor het kind dat ze verwachtte. Ze vond een leuke baan en een warm thuis in Harper House, en fantastische nieuwe vrienden.
    Een van hen is de zoon des huizes: de onpeilbare Harper. Haar kleine meid is niet bij hem weg te slaan en Hayley begrijpt steeds beter hoe dat komt. Maar tegelijk met haar ontluikende liefde voor Harper, groeit er een enorme haat in haar. Een haat waarover ze geen controle lijkt te hebben. Het is alsof ze bezeten raakt. Zijn haar gevoelens nog wel van haarzelf?