Meisjes zoals wij - Cristina Alger RECENSIE

Recensie: Meisjes zoals wij - Cristina Alger

Als haar vader overlijdt ten gevolge van een motorongeluk, keert FBI-agente Nell Flynn terug naar Long Island, waar ze is opgegroeid, om afscheid van hem te nemen. Nell heeft nooit een goede relatie met hem gehad, maar wanneer ze tijdens haar verblijf op Long Island betrokken raakt bij een moordonderzoek, begint ze te vermoeden dat haar vader er iets mee te maken had. En als haar vader inderdaad deze twee meisjes heeft vermoord, heeft hij dan ook haar moeder vermoord?

Meisjes zoals wij van Cristina Alger is een boeiende thriller over een FBI-agente die haar eigen vader verdenkt van moord. Het is geschreven in de ik-vorm en leest een beetje alsof hoofdpersonage Nell Flynn jou als lezer het verhaal verteld. Nell is een prettig hoofdpersonage, dat realistisch overkomt. Ze is sterk, maar toch ook kwetsbaar. Bovendien is ze slim en wil ze persé dat de waarheid boven tafel komt, zelfs als blijkt dat die misschien niet zo makkelijk is. Doordat je ook leest over haar verleden en hoe ze is opgegroeid, leer je haar goed kennen en daardoor is het niet moeilijk om je in haar in te leven.

Het verhaal zelf is interessant en leest soepel weg door Cristina Algers fijne schrijfstijl. De sfeer is ontzettend goed neergezet en de setting van het verhaal benadrukt het gevoel van onheil. Niets is zo simpel als het lijkt en de spanning wordt steeds verder opgevoerd. Het plot zit goed in elkaar: het is spannend, genuanceerd en geloofwaardig. Als lezer denk je te weten waar het verhaal heen gaat, maar toch zijn er een aantal verrassende wendingen die je niet ziet aankomen. Meisjes zoals wij is dan ook moeilijk weg te leggen. Het verhaal houdt je geboeid tot en met de laatste bladzijdes en wordt mooi afgerond, maar het einde voelt wel snel aan en had een wat minder hoog tempo mogen hebben.

Cristina Alger heeft een heerlijk boek geschreven: Meisjes zoals wij is een spannende thriller met geloofwaardige personages, een sterke setting en sfeer en een goed plot. Ik geef dit boek 5 hartjes.

Meisjes zoals wij

1  2  3  4  5

Wat moet je als fbi-agente als alle sporen van moord naar je eigen vader leiden?

Nell heeft nooit een goede relatie gehad met haar vader, rechercheur Martin Flynn. En 'thuis', Suffolk County, zal altijd doordrenkt blijven van herinneringen aan Nells moeder, Marisol, die op brute wijze werd vermoord toen Nell zeven jaar was. Wanneer haar vader tijdens een motorongeluk omkomt, keert Nell terug naar het huis waar ze is opgegroeid en raakt betrokken bij het onderzoek naar de moorden op twee jonge vrouwen. Hoe dieper Nell graaft, hoe waarschijnlijker het is dat haar vader er iets mee te maken had- en dat zijn vrienden bij de lokale politie zijn sporen wissen. En hoe zit het met de moord op haar moeder? Nell is de enige die nu de juiste antwoorden kan vinden.