Jouw persoonlijke cyclusplanner - Vivian Reijs RECENSIE

Recensie: Jouw persoonlijke cyclusplanner - Vivian Reijs

Vivian Reijs kennen we al van haar vorige bestsellers Gezonder met Viv en Herstel je hormonen in 10 stappen. Naast auteur is Vivian Reijs ook spreker, hormoonexpert en orthomoleculair/pscyho-neuro-immunologietherapeut.

De titel van het boek zegt het eigenlijk al, je kunt Jouw persoonlijke cyclusplanner gebruiken om 12 maanden je cyclus bij te houden en inzicht krijgt in jouw hormoonhuishouding, waarbij je de nodige informatie krijgt van Vivian Reijs. Hormonen hebben een enorme impact op het leven van vrouwen. Hierbij kun je denken aan niet kunnen afvallen, PMS, PCOS, acne of niet zwanger kunnen worden.

Jouw persoonlijke cyclusplanner bestaat uit drie hoofdstukken en een agenda. In het eerste hoofdstuk lees je vooral veel achtergrondinformatie. Hoe werkt je cyclus nu eigenlijk en welke fasen doorloopt de cyclus? Het tweede hoofdstuk gaat vooral over hormonen: welke hormonale klachten herken jij? Ook leer je hier heel kort iets over een hormonale balans en de invloed van stress en voeding. In het derde hoofdstuk, jouw persoonlijke cyclus leefstijl plan, worden veel tips gegeven per menstruatiefase. Wat eet je wel / niet in deze fase? Wat doe je? En hoe is je energie?

De rest van het boek bestaat uit een agenda. Deze kun je gebruiken om echt grip te krijgen op je cyclus. De agenda is verdeeld in 5 weken en vul je per cyclus in. Vivian heeft dagelijks een aantal vragen die je kunt bijhouden om grip te krijgen op je cyclus. Aan het einde van elke week en maand is er ruimte om te kijken naar de afgelopen cyclus.

Het prettige van Jouw persoonlijke cyclusplanner is dat het het vlot geschreven en erg concreet is. De opmaak van het boek is erg overzichtelijk en door de bladwijzer ben je snel bij de goede pagina in de agenda. De tips die Vivian Reijs geeft zijn makkelijk toepasbaar en erg bruikbaar. Alleen het lezen al van de hoofdstukken zorgt voor een veel bewustwording. Door aansluitend ook nog de cyclusplanner in te vullen, krijg je een goed van jouw cyclus.

Het invullen hoeft dagelijks helemaal niet veel tijd te kosten, dit kan door middel van turven of steekwoorden. Wel is het handig om dit even in je systeem te krijgen en echt dagelijks te gaan doen, zodat je een compleet beeld krijgt van jouw cyclus. Het handige is ook dat je alle gegevens van een jaar bij elkaar hebt, zodat je makkelijk terug kunt kijken en verbanden kunt zien. Het terugkijken kan erg handig zijn, omdat je dit kunt koppelen aan de fases die Vivian in de eerder hoofdstukken beschrijft. Op deze manier herken je bepaalde dingen terug bij jezelf.

Jouw persoonlijke cyclusplanner is een prachtige planner van Vivian Reijs. Een aanrader voor vrouwen die hier meer inzicht willen hebben in hun hormoonhuishouding en cyclus!

Jouw persoonlijke cyclusplanner

3 maart 2020

ISBN 9789021575995
    Uitgever Kosmos
    176 pagina's

Kosmos

Non-fictie

1  2  3  4  5

Werk met Jouw persoonlijke cyclusplanner samen met Vivian Reijs aan een goede hormoonbalans. Voor alle vrouwen die meer inzicht willen krijgen in hun hormoonhuishouding.

Jouw persoonlijke cyclusplanner is een fraai vormgegeven planner van Vivian Reijs die inzicht geeft in je hormoonhuishouding. Hormonen hebben een enorme impact op het leven van vrouwen. Denk aan niet kunnen afvallen, PMS, PCOS, acne, of niet zwanger kunnen worden. In Je persoonlijke cyclusplan houd je twaalf maanden lang je eigen cyclus bij, waarbij Vivian je van de juiste informatie voorziet, voedingsadviezen biedt en wekelijkse tips geeft. Met deze persoonlijke planner komen je hormonen in balans!