Tussen de leugens - Michelle Adams RECENSIE

Recensie: Tussen de leugens - Michelle Adams

Chloe Daniels wordt na een ernstig ongeluk wakker in het ziekenhuis. Ze kan zich helemaal niks herinneren van het ongeluk en herkent haar ouders en zus die naast haar bed zitten niet eens. Uiteindelijk mag ze met haar ouders mee naar huis om daar verder te revalideren. Niks komt haar bekend voor en de dingen die haar ouders en zus vertellen komen ook niet overeen met de flashbacks die Chloe in haar dromen heeft. Het lijkt wel of er dingen voor haar verzwegen worden. Zijn de dingen die over haar baan en collega's, haar huis en het ongeval verteld worden wel waar? Welke dingen kan Chloe wel geloven en welke niet. Chloe heeft het idee dat ze beland is een wereld vol leugens. Ze wil graag zelf op onderzoek uit, maar komt er dan achter dat de poort van de oprit beveiligd is met een code en slot. De frustratie en het gevoel gevangen te zitten in een grote leugen worden als maar groter wanneer de herinnering van haar echte leven in haar dromen stukje bij beetje terugkomen.

Tussen de leugens is de tweede thriller van Michelle Adams. Adams heeft een vlotte schrijfstijl en weet binnen een aantal bladzijden het mysterie rondom het leven van Chloe Daniels naar een hoogtepunt te brengen. Als lezer word je volledig in het hoofd van Chloe gezogen. Bij het ontwaken in het ziekenhuis weet Chloe zich natuurlijk helemaal niks meer te herinneren, ze herkent haar eigen ouders zelfs niet. Stukje bij beetje krijgt ze al meer herinneringen terug in haar dromen. Echter kloppen deze herinneringen niet met wat haar ouders en zusje vertellen. Hierdoor begint Chloe zich af te vragen wat nu de echte waarheid is. De continue onzekerheid over de waarheid en bijkomende frustratie weet Michelle Adams ontzettend goed op papier te zetten. Als lezer leef je ontzettend mee met Chloe en zou je de vader van Chloe af en toe eens door elkaar willen rammelen om de echte waarheid aan zijn dochter te laten vertellen. Dit zorgt ervoor dat je alleen maar wilt doorlezen om erachter te komen hoe het verhaal precies in elkaar steekt.

Tevens kent Tussen de leugens ook een aantal onverwachte twists waardoor je op het verkeerde been gezet wordt. Hierdoor blijft de spanning echter wel goed in het verhaal zitten. Wie kan Chloe wel en wie kan Chloe niet vertrouwen. Daarnaast wordt het verhaal af en toe afgewisseld met cursieve hoofdstukken van een onbekend personage. In het begin is niet duidelijk wie deze persoon is, als het verhaal vordert wordt wel duidelijk wat voor plek deze persoon in het verhaal inneemt maar pas op het einde is duidelijk wie het is. Het plot van het verhaal had ik echter niet zien aankomen en zorgt eigenlijk voor een raar einden van het verhaal.

Michelle Adams heeft met Tussen de leugens een goede psychologische thriller weten te schrijven. Als lezer word je het brein van Chloe Daniels ingezogen en ga je mee op reis naar de echte waarheid.

Tussen de leugens

1  2  3  4  5

Na een ongeluk komt Chloe bij in een ziekenhuis. Haar geheugen is verdwenen. De mensen aan haar bed zeggen haar ouders en zus te zijn. Zij vertellen haar de details van haar leven. Maar of dit klopt…?

Michelle Adams schreef na Mijn zus haar tweede thriller Tussen de leugens (Between the lies)

Chloë Daniels komt bij in een ziekenhuis, haar geheugen verdwenen, geen idee hoe ze er beland is. Ze herkent de mensen aan haar bed niet, ze weet haar eigen naam niet. Terwijl ze langzaam herstelt, vullen haar ouders en haar zus haar geheugen in met details over haar succesvolle carrière, haar huis aan de kust en het bijna-fatale auto-ongeluk. Maar Chloë krijgt het gevoel dat ze dingen voor haar verborgen houden en ze is vastbesloten de waarheid te achterhalen…

• Dubbel geluk voor Zhong - Ina van der Beek

• Zomervacht - Jaap Robben

• Melodie van verlangen - Anne van der Valk