Onweerstaanbaar - Vi Keeland en Penelope Ward RECENSIE

Recensie: Onweerstaanbaar - Vi Keeland en Penelope Ward

Vanaf het moment dat Soraya in de metro de telefoon vindt van de arrogante, maar onwijs knappe Graham, staat haar leven op zijn kop. Wanneer Soraya de telefoon terugbrengt naar Graham's kantoor, weigert hij haar te zien. Uit boosheid besluit ze een stoute foto van haarzelf achter te laten in zijn telefoon. Wat ze niet verwacht, is dat hij daarna contact met haar blijft zoeken. Voordat Soraya het weet, valt ze als een blok voor Graham – zelfs voordat ze elkaar in het echt ontmoet hebben. Zal dat nog steeds zo zijn wanneer Soraya en Graham in het echt ontmoeten?

Onweerstaanbaar is een stand-alone, geschreven door twee auteurs: Vi Keeland en Penelope Ward. Beide auteurs schrijven in hetzelfde genre van erotische romans; daar is Onweerstaanbaar geen uitzondering op. Dit boek laat je kennismaken met twee nieuwe hoofdpersonages: Soraya en Graham. Vanaf het moment dat zij elkaar 'ontmoeten', weet je al als lezer dat de opbouw van hun relatie niet vlekkeloos zal lopen. Voordat Graham zijn telefoon liet vallen en Soraya deze vond, gedroeg hij zich als een eikel tegenover de persoon met wie hij aan het bellen was. En toen Soraya de telefoon vond en stiekem zijn telefoon in dook, kwam ze erachter dat hij ook een zachte kant heeft. Je zal dus vanaf de eerste interactie tussen Graham en Soraya niet kunnen stoppen met lezen, omdat je wil weten hoe de relatie zich verder ontwikkeld.

Graham en Soraya zijn beiden typische personages. Zo is Soraya anders dan andere meiden die Graham kent. Ze is van Italiaanse komaf en heeft rondingen, in plaats van lang, slank en blond te zijn. Maar toch zal je van haar gaan genieten. Soraya staat sterk in haar schoenen en is niet bang om een blad voor haar mond te nemen. Zij is het soort vrouw waar zelfs de ergste badboys voor willen veranderen. Ze is niet makkelijk, maar liet Graham zijn best voor haar doen. Dat is maar goed ook, want Graham is precies het type personage dat je het liefst wil haten. Hij mag dan misschien wel razend knap zijn, hij is ook zo arrogant als maar zijn kan. Omdat hij wéét dat hij alleen maar met zijn ogen hoeft te knipperen, waarna de vrouwen als een blok voor hem vallen. Daarom was het juist interessant om te lezen dat Soraya zich niet zo snel laat inwinnen; zij heeft Graham echt laten werken.

Omdat Graham weigerde Soraya te zien toen ze de telefoon kwam brengen, sloeg Soraya een spannende foto van haarzelf op. Vanaf dat moment beginnen de berichten naar elkaar, en deze berichten worden steeds heter en heter. Het was onwijs interessant om te lezen hoe de relatie tussen Soraya en Graham zich ontwikkelde via berichten. In veel erotische romans lees je dat het mannelijk hoofdpersonage soms stalker-achtige taferelen kan vertonen, maar in Onweerstaanbaar gebeurde dat via berichten. Dit zorgde er zeker voor dat Onweerstaanbaar vernieuwd en verfrissend is ten opzichte van andere boeken in dit genre. Het verhaal was af en toe wel voorspelbaar, maar door de berichten kan je als lezer dit boek niet wegleggen.

Onweerstaanbaar van Vi Keeland & Penelope Ward is een prettige stand-alone. Het staat boordevol steamy scenes, en het kent personages waar je van zult smullen. Het verhaal is uniek in zijn genre, omdat hier de nadruk wordt gelegd op de berichten die Soraya en Graham elkaar versturen.

Onweerstaanbaar

Vi Keeland

16 januari 2020

ISBN 9789021421001
    Uitgever Volt
    320 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Soraya zit in de metro onderweg naar haar werk als haar aandacht wordt getrokken door de man schuin tegenover haar. Hij is adembenemend knap, maar doet heel onbeschoft tegen iemand aan de telefoon. Een paar haltes later stapt hij vlak voor de deuren dichtgaan uit. In zijn haast heeft hij niet door dat zijn telefoon op de grond valt.

Als Soraya die netjes op zijn kantoor af komt leveren, komt hij niet eens zijn kantoor uit om haar te bedanken. Ze besluit verder geen tijd aan hem te verspillen, maar stuurt hem wel nog even een berichtje om te laten weten wat ze van zijn gedrag vindt. Wat ze niet had verwacht, is dat de arrogante man daarna nog contact met haar op zou nemen. En wat ze helemáál niet had verwacht, is dat hun appjes vervolgens barsten van de chemistry.