Julius Zebra gigagrappig moppenboek - Gary Northfield RECENSIE

Recensie: Julius Zebra gigagrappig moppenboek - Gary Northfield

Een nieuw boek in de leuke Julius Zebra serie! In dit moppenboek gaat Julius Zebra samen met zijn vrienden op zoek naar de leukste grappen in het Romeinse Rijk. Bezorgen de Romeinen je buikpijn van het lachen? Hebben de Britten de mafste grappen? Laten de Egyptenaren je gieren en brullen of zijn het de Grieken met de gekste grappen? De hoofdvraag van dit boek: wie is het grappigst van allemaal?

Eerder verschenen in deze serie van Gary Northfield al vier leesboeken over de avonturen van Julius Zebra, de zebragladiator: Rollen met de Romeinen, Bonje met de Britten, Ellende met de Egyptenaren en Gedonder met de Grieken. In dit moppenboek gaat Julius met zijn vrienden bij de Romeinen, Britten, Egyptenaren en Grieken op zoek naar de leukste moppen. Het boek is niet alleen grappig, maar ook nog eens ontzettend leerzaam omdat er veel over de geschiedenis wordt verteld; op een ontzettend leuke manier!

Het boek bestaat uit veel zwart-wit tekeningen en korte tekst; beide gemaakt door Gary Northfield. Julius Zebra gigagrappig moppenboek is verdeeld in vier delen. Het boek sluit af met allemaal leuke doe-opdrachten, wat het boek erg interactief maakt. Zo kun je een lijstje invullen met het grappigste land, de beste grappenmaker en de beste en slechtste grap.

Ook wordt er uitleg gegeven over Romeinse Cijfers (leuk om als leerkracht in de klas te gebruiken!) en over hiërogliefen. Leuk voor kinderen om hun eigen naam of een zin in hiërogliefen te schrijven. Daarnaast wordt de kunst van het mummificeren en de kosmos uitgelegd en kun je Julius verkleden als een oud-Griekse Hopliet.

Het leuke aan dit boek is dat je het prima meerdere keren kunt lezen en er ook nog eens veel doe-activiteiten instaan. Zo wordt het lezen superinteractief! Door de grappige schrijfwijze en de vele illustraties ook een aanrader voor kinderen die wat minder van lezen houden. Ondanks dat het een boek van een serie is, is dit boek prima losstaand te lezen en kan het prima voorafgaand aan de serie of tussendoor worden gelezen. Misschien zijn kinderen door dit boek juist nog nieuwsgieriger naar de andere boeken van Gary Northfield in de Julius Zebra serie.

Kortom, een superleuk en grappig boek voor kinderen (vanaf ongeveer 7 jaar), waarbij ze ook nog eens leuke opdrachten kunnen doen! Erg leuk om bijvoorbeeld cadeau te doen of om via de post op te sturen in deze Coronaperiode!

Julius Zebra - Gigagrappig moppenboek

1  2  3  4  5

Gary Northfields moppenboek over zebragladiator Julius Zebra staat boordevol weetjes over het Romeinse Rijk

Gary Northfield breidt zijn succesvolle Julius Zebra-serie uit met het Gigagrappig moppenboek. Eerder verschenen vier leesboeken over de avonturen van de zebragladiator: Rollebollen met de Romeinen, Bonje met de Britten, Ellende met de Egyptenaren en Gedonder met de Grieken. Julius en zijn vrienden gaan op zoek naar de leukste grappen in elke hoek van het Rijk. Kunnen de Britten je laten brullen van het lachen? Laten de Egyptenaren je grinniken? Zijn de Grieken het grappigst? Of winnen de Romeinen het moppentoernooi? Ontdek het in dit boek vol dwaze, grappige en slimme moppen over alle avonturen van Julius Zebra in het Oude Rome, Egypte, Brittannia en Griekenland.