Ontmoeting in het kunstcafé - Sue McDonagh RECENSIE

Recensie: Ontmoeting in het kunstcafé - Sue McDonagh

Alleenstaande moeder Jo Morris wordt tijdens een fietstochtje door het regenachtige landschap van Welsh aangereden door Ed Griffiths, de lokale motormonteur. Jo werkt in het kunstcafé en is op de hoogte van alle geruchten die zich de ronde doen over de reputatie van Ed. Maar hoewel het geen engel is, heeft Ed iets prettigs. Jo voelt zich fijn bij hem en leert Ed gaandeweg steeds beter kennen. Als Jo ziet hoe Ed omgaat met haar zoontje Liam, begint ze zich af te vragen of Ed meer in zijn mars heeft dan alleen het uithangen van de bad boy.

Ontmoeting in het kunstcafé van Sue McDonagh is een verrassende en originele feelgood die je in één ruk uit wilt lezen. Vanaf de eerste bladzijde zit je in het verhaal en zie je precies voor je wat er allemaal gebeurt. Ontmoeting in het kunstcafé is zo'n boek waarvan je met heel je hart hoopt dat er ooit een verfilming van wordt gemaakt.

In Ontmoeting in het kunstcafé volgen we het verhaal van Jo en Ed.

Jo is een alleenstaande moeder die werkt in het kunstcafé. Het is een personage dat al vanaf jongs af aan op eigen benen heeft moeten staan en het niet makkelijk heeft gehad. Vanwege haar verleden is Jo vanuit Londen heel vaak verhuist. In het regenachtige Welsh begint ze zich voor het eerst echt thuis te voelen. Vanwege haar verleden, en de geheimen ze met zich meedraagt, is Jo een persoon dat erg op zichzelf is en niet graag opvalt. Ze voelt zich erg alleen in het dorpje, maar sinds haar kennismaking met Ed is het leven van Jo drastisch gaan veranderen.

Het personage van Ed is de lokale bad boy die iedere vrouw om zijn vinger weet te binden. Behalve Jo, die moet niks van hem hebben. Ed is enorm onder de indruk van Jo en dat zorgt ervoor dat hij na gaat denken over zijn eigen leven. Hij doet er alles aan om een zo'n goed mogelijk vriend voor Jo te zijn, maar dat is lastig als er gevoelens zijn. Normaal gesproken is Ed blij dat hij de ene na de andere vrouw kan krijgen, maar nu heeft hij een hekel aan zijn bad boy reputatie. Iets waar veel meer achter ligt dan je als lezer zou verwachten.

Sue McDonagh heeft een hele fijne schrijfstijl, waardoor je als lezer door het boek heen vliegt. In het boek wordt binnen één hoofdstuk vaak geschakeld tussen de personages. Het is dan ook een groot pluspunt dat je deze als lezer aan ziet komen, omdat de eerste twee woorden van die alinea in hoofdletters is geschreven. Dit is zo fijn lezen, dat zouden meer schrijvers moeten doen!

Door de fijne en gedetailleerde omschrijving van Sue McDonagh zie je het verhaal helemaal voor je. En net als je als lezer denkt het plot te hebben gelezen en helemaal verbaasd bent, blijkt dat het plot pas veel later in het verhaal aan bod komt. Ontmoeting in het kunstcafé is zo'n feestje! Het is de ene na de andere verassing. Voorspelbaarheid bestaat niet in dit boek.

Ontmoeting in het kunstcafé van Sue McDonagh is een heerlijke feelgood die je in de vakantiestemming brengt. Het boek is verrassend, origineel en laat je enorm lachen. Als je nog niet verliefd bent, dan krijg je na het lezen van dit boek zin om weer verliefd te worden. Een schrijfster waar we hopelijk nog veel van gaan horen!

Ontmoeting in het kunstcafé

1  2  3  4  5

Zou jij een bad boy met een leren jack en een vintage motor een kans geven?
    Dat is de vraag die alleenstaande moeder Jo Morris zich moet stellen als ze tijdens een fietstochtje door het regenachtige Welshe landschap door Ed Griffiths, de lokale motormonteur, wordt aangereden. Jo werkt in het Kunstcafé en is zich maar al te bewust van de vele geruchten die de ronde doen over Eds reputatie.
    Maar hoewel hij zeker geen engel is, heeft Ed iets prettigs over zich heen zich dat Jo maar moeilijk kan negeren. En als ze hem beter leert kennen en ziet hoe hij omgaat met haar zoontje Liam, begint ze zich af te vragen of Ed meer in zijn mars heeft dan alleen maar de bad boy uithangen.