Geboorte - Hélène Druvert RECENSIE

Recensie: Geboorte - Hélène Druvert

Geboorte van Hélène Druvert is een mooi boek waarin je veel informatie vindt over de zwangerschap, van verwekking tot bevalling. Zowel voor aanstaande ouders als voor kinderen die meer willen weten over hoe een baby groeit in mama's buik is dit een interessant boek.

Het eerste wat opvalt wanneer je Geboorte vasthoudt is dat dit een groot en stevig boek is. De omslag is van hard karton met veel kleur, wat onmiddellijk toont dat dit een boek van hoge kwaliteit is. Binnenin is er eveneens veel aandacht besteed aan de uitwerking van het concept. Hélène Druvert vertelt het verhaal van de foetus die groeit tot een baby aan de hand van mooie tekeningen met uitklapvenstertjes. Daarnaast is er de makkelijk verstaanbare tekst die meer uitleg geeft. Het is wel even oppassen met de uitklapvenstertjes wanneer je dit boek samen met kinderen bekijkt. Vooral kleine kindjes, die misschien meer wil leren over hun verwachtte broertje of zusje, zouden de venstertjes per ongeluk kunnen uitscheuren. En dat zou echt wel zonde zijn van dit mooie boek.

In Geboorte wordt op een heldere manier meer uitleg gegeven over het proces van bevruchting, hoe de foetus per maand verandert en wat de bevalling juist inhoudt. Je krijgt een wetenschappelijke uitleg over verschillende topics zoals kunstmatige inseminatie, DNA en chromosomen. Maar het boek bevat ook leuke weetjes voor aanstaande ouders. Zoals hoe de kleur van ogen van jouw toekomstige kindje bepaald wordt en hoe zijn gezichtsvermogen na de geboorte evolueert. Dit alles wordt geïllustreerd met vele handige tekeningen.

Dit boek is vooral gericht op nieuwe ouders die graag meer info krijgen over wat er in de baarmoeder allemaal gebeurt tijdens de zwangerschap. De uitleg die Hélène Druvert geeft is eenvoudig te begrijpen en vlot geschreven. Toch is dit een vrij dun boek om negen maanden zwangerschap te behandelen. Alle belangrijke topics die deze periode kenmerken komen aan bod, maar worden toch vrij beperkt uitgediept. Zit je echt met veel vragen over wat te verwachten wanneer jouw eerste baby groeit in jouw buik dan is dit boek waarschijnlijk te beperkt. Gebruik je het om jouw kind meer duiding te geven over zijn zusje of broertje op komst, dan is dit boek een mooie leidraad. De wetenschappelijke termen zijn dan waarschijnlijk wel wat moeilijk te begrijpen voor kinderen. Hierbij komen de tekeningen dan weer van pas om alles wat duidelijker te maken.

Geboorte is een mooi en uitgebreid geïllustreerd boek. Ideaal voor toekomstige ouders, broertjes en zusjes. Je vindt er niet alle info in die je nodig hebt tijdens de zwangerschap maar het is wel al een mooie leidraad. Door de knappe uitwerking van dit boek is het ook perfect om cadeau te geven aan een zwangere vriendin of om jezelf mee te verwennen tijdens de bijzondere periode van zwangerschap.

Recensie: Geboorte - Hélène Druvert

Geboorte

1  2  3  4  5

Ga mee op een fascinerende ontdekkingstocht naar het ontstaan van het leven!

Een fantastische reis binnen de (baar)moeder waarbij je alles leert over bevruchting, erfelijkheid, het ontstaan van tweelingen en het ontwikkelen van zintuigen. Je volgt de groei van de foetus van maand tot maand: van embryo tot aan de geboorte.

Alle wetenswaardigheden komen tot leven dankzij dwarsdoorsnedes en uitklaptekeningen, die samen het bijzonderste verhaal van deze wereld vertellen: dat van de geboorte.