Dicht bij jou - Karen Cleveland RECENSIE

Recensie: Dicht bij jou - Karen Cleveland

Hoever zou jij gaan voor iemand van wie je houdt? Dicht bij jou draait zo beetje om deze vraag heen. Stephanie werkt bij de FBI en daarnaast is een alleenstaande moeder. Ondanks dat ze zielsveel van haar zoon houdt, lukt het haar niet altijd om een goede balans te vinden tussen haar zoon en haar veeleisende baan. Als ze tijdens het opruimen een pistool in de kast van haar zoon vindt, is dit alleen nog maar het begin van alle problemen. Stephanie doet er alles aan om haar zoon te beschermen. Ze is vastbesloten om erachter te komen wat er aan de hand is en de onschuld van haar zoon te bewijzen? Maar lukt het haar wel om het onderzoek een stap voor te blijven en tegen welke prijs? En kent ze haar eigen zoon wel zo goed als ze zelf denkt?

Karen Cleveland neemt haar lezers mee in een wereld vol corruptie, geheimen en samenzweringen. En dat doet ze op een heel goede manier. Het verhaal houd je vanaf het begin aan je stoel gekluisterd, zo graag wil je het mysterie ontrafelen. Dicht bij jou zit boordevol actie en spanning die alleen maar groter wordt naarmate het boek vordert. Maar waar de plot sterk was vielen de personages een beetje weg in het verhaal. Ze waren niet goed ontwikkeld en hun dialoog was saai. Er is overduidelijk een hoop tijd besteed aan de plot door Cleveland, maar daarbij zijn de personages niet goed uitgewerkt. Maar de zwakke personages waren wel echt het enige wat minder was aan dit boek. Dicht bij jou is echt een boek dat wordt gedreven door de plot, dus daar moet je wel echt van houden bij dit boek want veel sympathie voor de personages ga je zeker niet voelen.

Actie, actie en nog meer actie dat is wel echt de beste manier om Dicht bij jou te omschrijven. Cleveland neemt haar lezer mee van de ene gebeurtenis naar de andere en daardoor is het bijna onmogelijk om het boek dicht te slaan. Ze weet het einde dan ook compleet onvoorspelbaar te maken, je blijft echt speculeren door alle wendingen die in het verhaal zitten. Dat Cleveland een geweldige schrijfstijl heeft laat ze hiermee wel zien, er gebeurt veel in het verhaal maar ondanks dat wordt het nooit verwarrend. Kortom: hou je van non stop actie en spanning, dan is Dicht bij jou een boek dat je niet mag missen.

Dicht bij jou

1  2  3  4  5

Wat als degene van wie je het meeste houdt degene blijkt die je het meest moet vrezen? De razendspannende nieuwe thriller van voormalig CIA-analist Karen Cleveland.