Heerlijk duurt het langst - Jill Mansell RECENSIE

Recensie: Heerlijk duurt het langst - Jill Mansell

Wie krijgt er nou ooit genoeg van romantiek? Nou Lainey wel na haar laatste relatie. Wanneer ze ontslagen wordt wil Lainey het roer omgooien. Ze wil een jaar lang geen mannen meer daten. Als Lainey als au pair gaat werken bij een chaotisch gezin in Cornwall, is ze dan ook niet geïnteresseerd in Seth, de stiefzoon van haar baas. Hoe aantrekkelijk hij ook is. Het kan trouwens niks worden met Seth, want Lainey is vanaf het begin niet helemaal eerlijk geweest over haar leven. Maar Seth blijkt ook zo zijn geheimen te hebben. Als iedereen iets te verbergen heeft, dan is de liefde ingewikkeld!

Het nieuwste boek van Jill Mansell is een heerlijke feelgood dat gaat over geheimen, liefde en geluk. Het verhaal laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is om met elkaar te blijven praten en nooit van aannames uit te gaan. Het kan soms heel anders in elkaar zitten dan je in eerste instantie had gedacht. Als je eerlijk bent kunnen de dingen ineens heel anders gaan lopen dan je in eerste instantie had verwacht...

Het verhaal van Heerlijk duurt het langst wordt voornamelijk vertelt vanuit Lainey en Seth.

Lainey is een personage dat meteen iedereens harten weet te veroveren. Ze werkt hard, is oprecht en heeft het beste met iedereen voor. Lainey is het zonnetje in huis en heeft een positieve invloed op anderen. Het personage van Lainey stelt zich onzichtbaar op, omdat ze anderen niet tot last wil zijn, maar blijft wel lekker zichzelf. Als lezer kan je je enorm goed vinden in Lainey. Wie zou er niet he-le-maal klaar zijn met mannen na al die mislukte dates en relaties!?

Het personage van Seth is een ander verhaal. In het begin van het verhaal is Seth afstandelijk en achterdochtig. Het is een personage dat eerst de kat uit de boom kijkt voordat hij zich open durft te stellen. En dat is begrijpelijk, gezien zijn verleden en de familie waarin Seth is opgegroeid. Seth is een enorme player die erom bekend staat na een paar weken alweer uitgekeken te zijn op de vrouw met wie hij aan het daten is. Het is een personage waar je als lezer in het begin aannames over maakt en denkt te weten welke kant het op loopt. Maar niets is minder waar. Als je mensen (en zo ook personages) beter leert kennen, krijg je een hele andere kant te zien die je misschien niet bij diegene had verwacht. Dit is ook zo het geval bij Seth. Dit personage kent vele verrassingen!

In Heerlijk duurt het langst leer je zowel Lainey als Seth goed kennen en begrijp je de keuzes die ze maken, vanwege hun geheimen. Doordat ook de 'bij personages' in het boek aan bod komen leer je Lainey en Seth nog beter kennen. Als lezer krijg je het gevoel dat je deel uitmaakt van de familie. Dit heeft Jill Mansell echt onwijs knap gedaan!

Heerlijk duurt het langst is een heerlijke feelgood die je het liefst in een keer uitleest. Het is een luchtig verhaal dat je even doet ontspannen. Het heeft alle ingrediënten die een goede feelgood nodig heeft, al heeft het boek wel één minpunt.

Zoals al eerder is aangegeven wordt het verhaal voornamelijk vertelt vanuit Lainey en Seth, maar dit is niet altijd het geval. Soms zijn ook de 'bij personages' aan het woord. Het is leuk om zo een beter beeld te krijgen van iedereen, maar dit zorgt ook voor verwarring. Binnen één hoofdstuk wordt namelijk meerdere malen van personages gewisseld en die overgang is niet altijd duidelijk. Zo zit je het ene moment in het verhaal van Lainey en dan is Wyatt ineens aan het woord. Het was fijn geweest als iedere alinea waarin er een wisseling van personages plaatsvindt, zou starten met meerdere hoofdletters. Al is het maar het eerste woord, dan is het als lezer sneller en beter schakelen tussen alle personages.

Heerlijk duurt het langst van Jill Mansell is een heerlijk feelgood verhaal dat je in één adem uit wilt lezen. Het boek is grappig, verrassend en laat je even wegdromen. Mocht je je even in een kustplaats willen wanen en genieten van een mooi verhaal, dan is dit een echte aanrader!

Heerlijk duurt het langst

1  2  3  4  5

Wie heeft er ooit genoeg van romantiek? Lainey wel na haar laatste relatie. Zij dacht dat het voor altijd was, hij dacht al aan de volgende. En dus is ze, wanneer ze haar nieuwe baan begint bij een chaotisch gezin in Cornwall, niet geïnteresseerd in Seth, de stiefzoon van haar baas, hoe aantrekkelijk hij ook is (en dat is héél aantrekkelijk). Vooral omdat Seth een perfecte vriendin heeft. Maar Lainey was niet helemaal eerlijk over haar leven, en Seth is ook niet helemaal wat hij lijkt. Als iedereen iets te verbergen heeft, is het ingewikkeld! Komt de liefde naar hen toe deze zomer?
    Jill Mansell, daar word je vrolijk van!