Het winkeltje in Cockleberry Bay - Nicola May RECENSIE

Recensie: Het winkeltje in Cockleberry Bay - Nicola May

Het zit Rosa Larkin niet mee, ze heeft geen eigen woonruimte en dan wordt ze ook nog eens ontslagen. Wanneer ze een vervallen winkeltje erft in Cockleberry Bay van een onbekende weldoener, denkt ze in eerste instantie aan verkopen: het geld kan ze gebruiken om haar leven weer wat op orde te krijgen. Helaas staat er in een clausule bij de erfenis dat het winkeltje niet verkocht mag worden. Rosa geeft het een kans en vertrekt samen met haar teckel Hot naar Cockleberry Bay. Ze doet ontzettend haar best om er iets van te maken, met hulp (en soms een beetje tegenstand) van de locals.

Als je begint in dit boek, zit je meteen helemaal in het verhaal en is het lastig om het boek weer weg te leggen. Meteen in de eerste hoofdstukken sluit je Rosa en haar teckel Hot helemaal in je hart. Nicola May heeft een prettige beschrijvende, maar ook vlotte schrijfstijl. Dit maakt dat je steeds meer te weten komt over Rosa (en haar achtergrond), hierdoor zit je helemaal in het verhaal. Rosa verandert gedurende het verhaal, je ziet haar groeien. Ze wordt steeds zelfstandiger en komst steeds meer te weten over haar achtergrond en waarom ze bepaalde keuzes maakt.  Ook haar beste vriend Josh, sluit je meteen in je hart. Wie wil er nou niet zo'n lieve beste vriend als hij?

In Het winkeltje in Cockleberry Bay lopen een aantal verhaallijnen door elkaar. Zo heb je natuurlijk het verhaal van Rosa, maar ook Titch, Mary, Joe en Josh hebben een belangrijke rol in dit boek. De fijne schrijfstijl van Nicola May maakt dit zeker niet verwarrend, maar maakt juist dat je steeds nieuwsgierig bent hoe het afloopt. Dit komt ook zeker door de verschillende twists in het verhaal! Daarnaast kom je veel over de hoofdpersonen te weten, omdat Nicola May ze uitgebreid beschrijft gedurende het verhaal. Doordat het verhaal zich voornamelijk afspeelt in Cockleberry Bay en de personages steeds terugkomen, is dit zeker niet verwarrend. Daarnaast is het verhaal in de hij/zij-vorm geschreven, waardoor je niet hoeft te schakelen tussen de personages. Het boek heeft een redelijk gesloten einde, je komt erachter hoe het met alle personages afloopt. Gelukkig is er meer dan genoeg ruimte voor een vervolg, wat er al snel aan zit te komen!

Het winkeltje in Cockleberry Bay is een heerlijk feelgood verhaal wat je in één ruk uit wilt lezen (maar achteraf een beetje baalt omdat het al uit is). Je waant je echt in Engeland en maakt je nieuwsgierig naar de afloop door de bijzondere twists. En nog een groot voordeel: deel 2 en deel 3 komen ook al uit in mei en juli!

Cockleberry Bay Serie 1 - Het winkeltje in Cockleberry Bay

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Reis met Rosa mee naar Devon in 'Het winkeltje in Cockleberry Bay' van Nicola May, het eerste deel van de Britse hitserie!

100 procent Britse feelgood, dat is 'Het winkeltje in Cockleberry Bay' van Nicola May. Het zit hoofdpersoon Rosa Larkin niet mee. Haar leven in Londen is een complete puinhoop. Als ze een vervallen winkel erft in een dorpje in Devon, denkt ze eerst aan verkopen. Het geld kan ze goed gebruiken om de boel op orde te krijgen. Helaas voor haar zit er een clausule bij de erfenis waarin bepaald is dat het winkeltje niet verkocht mag worden. Ze mag het alleen nalaten aan iemand die het verdient. Rosa besluit het een kans te geven en vertrekt met haar teckel Hot naar Devon. Ze zet alles op alles om het winkeltje in Cockleberry Bay tot een succes te maken. Maar ze kan het niet alleen. Gelukkig zijn er genoeg locals die haar een handje willen helpen... of tegenwerken. Nicola May stopt in 'Het winkeltje in Cockleberry Bay' lekker veel kleurrijke personages en allerlei twists. Je leeft van begin tot eind met Rosa mee en waant je echt in Engeland.