De Jacht - Elle Kennedy RECENSIE

Recensie: De Jacht - Elle Kennedy

Met de achternaam Heyward-Di Laurentis lijken alle deuren voor je open te gaan. Helemaal als je dan ook nog eens the beauty and the brains hebt. Maar Summer weet ook dat de naam haar net zo vaak in de weg staat. Ze probeert die lastige vooroordelen van zich af te schudden, maar als Fitz, haar nieuwe huisgenoot, haar oppervlakkig en inhoudsloos noemt, lukt dat haar niet. Zullen deze twee tegenpolen elkaar alleen maar verder afstoten of trekken ze elkaar juist aan?

Elle Kennedy staat bekend als de super fijne new adult schrijfster van de off-campus serie. De Jacht vormt het begin van een nieuwe serie: Briar U, wat een spin-off is van deze eerdere serie. Dat betekent dat onze favoriete karakters op de achtergrond nog steeds om de hoek komen kijken. In De Jacht staat het zusje van Dean (van Het Einde) centraal, net als het nieuwe ijshockeyteam.

Summer komt via een ongelukje op Briar terecht, nadat ze "vriendelijk" is verzocht zich uit te schrijven op Brown. Ze hoopt hier met een schone lei te kunnen beginnen, maar alles gaat gelijk mis. Zou het haar lukken om zich hier doorheen te slaan?

De Jacht is een heerlijk boek dat zo wegleest. Ook al weet je op bladzijde één of na het lezen van de achterflap al hoe het verhaal afloopt, het proces ernaartoe is absoluut het lezen waard. De setting lijkt perfect: een ijshockeyteam vol knappe jongens, beeldschone slimme meiden en wat gezonde competitie. De karakters van De Jacht mogen dan wel een beetje als stereotypen klinken, oppervlakkig zijn ze zeker niet. Elle Kennedy heeft er alles aan gedaan om haar personages van het papier te laten komen. Ze hebben hun eigen mening, staan hun mannetje en ontwikkelen zichzelf gedurende het verhaal. Ook geeft Elle Kennedy veel achtergrondinformatie, waardoor je het handelen van de personages in het juiste perspectief kan zetten.

Elle Kennedy gebruikt veel spreektaal. Dit zorgt er enerzijds voor dat het verhaal super makkelijk wegleest. Anderzijds lijkt het de kwaliteit ook een beetje teniet te doen. Naast spreektaal is er ook vaak gekozen voor grof taalgebruik. En alhoewel we stiekem allemaal wel wat vunzige gesprekken op hun tijd kunnen waarderen, lijkt het nu te veel. Het gaat nu soms ten koste van de romantische, sensuele scènes. Bovendien lijken sommige situaties door de directe en grove woordkeuze heel ongeloofwaardig.

Toch mag dit zeker de pret niet drukken. De Jacht is een heerlijk boek om bij weg te zwijmelen. Het leest lekker makkelijk, het verhaal is afwisselend en de personages komen echt van het papier. Voor iedereen die na After van Anna Todd of The Renegades-serie van Rebecca Yarros nog niet uitgelezen is: De Jacht zou het volgende boek op je lijstje moeten zijn!

Recensie: De Jacht - Elle Kennedy

De jacht

Elle Kennedy

9 april 2020

ISBN 9789021419152
    Uitgever Volt
    384 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Er wordt altijd gezegd dat tegenpolen elkaar aantrekken. Dat lijkt te kloppen, want ik snap echt niet waarom ik me anders zo aangetrokken voel tot Colin Fitzgerald. Hij is niet mijn type: hij zit onder de tattoos, en hij is gek op gamen en ijshockey. En hij denkt dat ik oppervlakkig ben. Maar dat is niet het enige wat tegen hem spreekt:

- Hij is heel goed bevriend met mijn broer.

- Zijn beste vriend is verliefd op me.

- En ik woon met hem in één huis.