Recensie: Lonely planet - Wijnroutes Europa RECENSIE

Lonely planet komt weer met een nieuwe reisboek en deze keer is het reisboek gericht op wijn. Het boek laat je de mooiste wijnstreken van Europa ontdekken. Ze behandelen 14 landen, 40 routes en 200 wijngaarden. En ook Wijnroutes Europa zal je niet teleurstellen.

Iedereen kent de bekende wijnstreken wel in Frankrijk en Italië maar niet iedereen weet dat dichterbij huis namelijk in België ook wijngaarden te vinden zijn. Of dat je in Kroatië of Hongarije ook speciale en mooie wijnen kan vinden.

Het boek is duidelijk per land opgebouwd en heeft prachtige foto’s (die genummerd zijn zodat je kan opzoeken waar de foto van is, heel handig!). Verder kan je het adres, de website, telefoonnummer en de openingstijden vinden. Bij elke streek worden ook een aantal tips gedaan voor de overnachting, activiteiten, uiteten en of er eventuele evenementen zijn. Zoals je ook van de Lonely planet boeken kent zijn de stukjes kort maar krachtig en heb je niet overal een foto van staan. Dus je moet nog steeds wel even het een en ander googelen als je een impressie ervan wilt hebben. Maar Lonely planet staat ook bekend als een van de allerbeste reisgidsen die er zijn en dat ze je nooit verkeerde tips geven. Dus de hotels en restaurants zullen het zeker waard zijn om even op te zoeken.

Wijnroutes Europa uit de Lonely planet collectie is een aanrader voor elke reis- en wijnliefhebber. Persoonlijk wil ik het boek gebruiken bij het boeken van een rondreis door Frankrijk en Italië. Zo kan ik mijn reis aanvullen met een aantal leuke wijnroutes. Je kan natuurlijk er ook volledig voor gaan en een gehele route volgen uit het boek. Maar dan raad ik wel aan om de wijn bij het proeven steeds netjes uit te spugen anders wordt het een zware reis.

Lonely planet - Wijnroutes Europa

Lonely Planet

1 april 2021

ISBN 9789021574547
    Uitgever Kosmos
    304 pagina's

Kosmos

Reizen

1  2  3  4  5

In Lonely Planet Wijnroutes Europa ontdek je 40 routes door prachtige Europese wijnstreken. Met vele tips voor verblijf, activiteiten, eten en wijnproeven!

In Lonely Planet Wijnroutes Europa ontdek je 40 gedetailleerde routes door interessante Europese wijnstreken. Van Alentejo in Portugal tot Transsylvanië in Roemenië en van South Downs in Engeland tot Puglia in Italië. Ontmoet de wijnmakers van de beste lokale wijnhuizen en ontdek de plaats, de mensen en hun tradities aan de hand van de plaatselijke wijn. Met beoordelingen van wijnhuizen, praktische informatie over waar te verblijven en indrukwekkende foto’s. Bezoek met dit boek de opwindendste toeristische wijnregio’s van Europa!