Alle kleuters! - Carry Slee RECENSIE

Recensie: Alle kleuters! - Carry Slee

Carry Slee is natuurlijk onze meest succesvolle kinderschrijver in Nederland. We kennen allemaal haar fantastische verhalen voor kinderen. In Alle kleuters! Zijn de mooiste verhalen van haar voor de kleuters verzameld. Compleet met nieuwe illustraties, kunnen kinderen op avontuur met Rik en Roosje, Iris en Michiel, Mark en Eefje en de kleuters van de Grote Beer.

Alle kleuters! is een verhalenbundel, wat betekent dat er eigenlijk geen nieuwe verhaaltjes staan in dit boek. Toch zal dit, net als al haar andere boeken, succesvol zijn in de verkoop. De verhalen van Carry Slee zijn namelijk tijdloos, ze blijven fantastisch voor kinderen. Dit is dan ook een mooie kans voor de kleuters van nu en de ouders/verzorgers om al deze prachtige verhalen in één keer te kopen. Zo komen de verhalen van Iris en Michiel oorspronkelijk uit het boek Lekker weertje Koekepeertje, een boek wat oorspronkelijk uit begin jaren 90 komt. Zo kunnen ouders van nu met hun eigen kinderen genieten van alles wat ze als kind ook graag lazen.

Ondanks dat de verhalen dus niet nieuw zijn, zit het boek wel vol met nieuwe illustraties. Deze zijn gemaakt door Eefje Kuijl. De illustraties zijn lekker vrolijk en zitten vol met kleuren. Sommige pagina's hebben enorm grote illustraties en sommige zijn juist wat kleiner. In ieder geval zorgt Eefje Kuijl ervoor dat er op iedere pagina iets is om te luisteren en om te kijken. Ook zijn het erg gedetailleerde illustraties, wat ervoor zorgt dat je alle leuke dieren zoals de egels en hondjes in het boek bijna zou willen aaien.

Alle kleuters! bevat in totaal 30 verhaaltjes. Zo kan je iedere avond een verhaaltje lezen voor het slapengaan. Ook is Carry Slee altijd erg goed in het schrijven van verhalen over bijzondere gebeurtenissen of feestdagen. Zo ook in deze bundel. Er is een verhaal over Carnaval, over de schoolfotograaf, over de kraamvisite, over de eerste zwemles en over verliefdheid.

Wanneer je zelf alle losse boeken al hebt met deze verhalen, zal deze bundel niet zo aantrekkelijk zijn. Echter, wanneer je nog weinig in je kast hebt van Carry Slee is Alle kleuters! een ideaal boek vol met knotsgekke avonturen van Rik en Roosje, Iris en Michiel, Eefje en Mark en natuurlijk de kleuters van de Grote Beer. Ook is het een echte aanwinst voor iedere kleuterklas op de basisschool, want met verhalen van Carry Slee weet je dat kinderen gegarandeerd aan je lippen hangen.

Recensie: Alle kleuters! - Carry Slee

Alle kleuters!

1  2  3  4  5

Wie kent ze niet: Iris en Michiel, Mark en Eefje, Bram en Ollie, Rik en Roosje en de kleuters van de Grote Beer. Carry Slee schreef in haar carrière ontzettend veel grappige, ontroerende en spannende verhalen voor kleuters. En wat is er leuker dan één bundel met al deze verhalen?! Inclusief heel veel nieuwe illustraties van Eefje Kuijl!