Hemelse begeerte - July Cullen RECENSIE

Recensie: Hemelse begeerte - July Cullen

Annabelle is danseres op een groot cruiseschip als zij door een ongeluk tijdens de repetities haar arm lelijk bezeerd. De wond moet gehecht worden en hiervoor moet ze naar de ziekenboeg. Hier ontmoet ze Niklas, de blonde scheepsarts die het hart van iedere dame aan boord sneller laat kloppen. Zo ook het hart van Annabelle. De aantrekkingskracht blijkt wederzijds te zijn maar romances aan boord zijn heimelijk verboden. Toch kunnen de twee elkaar niet weerstaan en tijdens een periode van aantrekken en afstoten leren de twee elkaars lichamen, geschiedenis en geheimen beter kennen.

Hemelse begeerte van July Cullen valt onder de erotische reeks Bedtime Stories van Bobbi Eden. Binnen deze reeks vallen een aantal korte, vurige liefdesverhalen. Al snel wordt duidelijk waarom dit korte boek van July Cullen hieronder valt. Na een korte introductie van de hoofdpersonages wordt na het ongeluk van Annebelle de spanning tussen haar en Niklas direct opgevoerd.

July Cullen kiest er voor maar enkele belangrijke personages gedetailleerd uit te werken. Zo komen we bijvoorbeeld enkel van Annabelle veel te weten, van Niklas pas aan het einde iets meer. Dit komt voornamelijk doordat het boek geschreven is vanuit het perspectief van Annabelle. Veel lezers zullen zich kunnen identificeren in Annabelle: een onzekere jonge vrouw, gekrent in de liefde en wantrouwend naar mannen toe. De knappe verschijning in doktersuniform is iets waar menig lezeres alleen maar van kan zwijmelen.

Het boek is wellicht te kort om van de andere personages veel te vertellen, maar door het gebrek hieraan mist soms wat diepgang. Hier en daar wordt dit gevoel versterkt doordat de gebeurtenissen op het cruiseschip op steeds frequentere basis worden afgewisseld met passievolle seksscènes. Schrijfster July Cullen neemt geen blad voor de mond en beschrijft deze verboden gebeurtenissen tussen de arts en Annabelle uitvoerig.

Hemelse begeerte van July Cullen leest lekker makkelijk weg en is fijn leesvoer voor een druilerige zondagmiddag op de bank. Hoewel het een kort boek is, gebeurt er in relatief korte tijd veel. De schrijfster heeft er waarschijnlijk voor gekozen om optimaal vermaak af te leveren en niet persé gebruik te maken van literaire schrijfstijlen en manieren maar sommige momenten is dat ook meer dan wenselijk.

Bobbi's Bedtime Stories 5 - Hemelse begeerte

1  2  3  4  5

Hemelse begeerte is het vijfde deel van de nieuwe erotische serie Bobbi's Bedtime Stories. Romans met veel hoogtepunten en een happy end, speciaal voor jou geselecteerd door Bobbi Eden. Wanneer Annabelle haar jeugdliefde verlaat, besluit ze op een lange cruise te gaan om het verleden te vergeten. Op het schip belandt ze in de ziekenboeg, waar scheepsarts Niklas zich over haar ontfermt. Ondanks de kalmte op zee is er in de scheepshut een storm van spanning op komst. Toch lijkt Niklas de boot nog af te houden. Welk geheim verbergt hij voor Annabelle?