Het woordenwinkeltje - Marianne Busser en Ron Schröder RECENSIE

Recensie: Het woordenwinkeltje - Marianne Busser en Ron Schröder

In het land is een hele speciale winkelstraat. Het zit vol met bijzondere winkeltjes, maar er mist nog één winkeltje. Lisa weet het! Het mist een woordenwinkeltje. Iedereen komt woorden kopen, dat begint al 's morgens vroeg, want van mooie, goede woorden, heb je er echt nooit genoeg!

Het woordenwinkeltje is het 9e boek uit de serie van alle winkeltjes uit het straatje van Marianne Busser en Ron Schröder. Het is een prachtige serie kinderboeken, met tot nu toe al verhalen over het feestwinkeltje, het kringloopwinkeltje, het kinderboekwinkeltje, het speelgoedwinkeltje, het dierenwinkeltje, het kleurenwinkeltje, het cijferwinkeltje en het letterwinkeltje. Het woordenwinkeltje is het nieuwste boek uit de serie en sluit perfect aan op de andere leukeboeken van deze serie.

De titel zegt genoeg, het boek gaat over allerlei woorden. Gekke woorden, vieze woorden, lieve woorden en stoere woorden. Een ideaal boek voor ieder kind dat woorden wil leren en daarom richt het zich op de leeftijd van kinderen vanaf 3 jaar. Het verhaal begint met hoofdpersoon Lisa, die een woordenwinkeltje begint in de welbekende winkelstraat. Alhoewel Lisa misschien de hoofdpersoon is, staat eigenlijk het winkeltje centraal. Het boek gaat dan ook van de hak op de tak, want we zien wat voor klanten er zoal binnenkomen in het woordenwinkeltje. Zoals de allereerste klant, een jongetje die graag briefjes wil leren schrijven, een dichter die zijn versje was vergeten en een groepje jongens die een spandoek wil maken. Dit boek is heerlijk speels en creatief.

Voorin het boek zit een instructie. Op iedere plaat staat linksonder namelijk een soort post-it met een aantal letters. Alleen, er mist een letter. Op de plaat van de post-it kan je het woord terugvinden tussen alle illustraties. Deze illustraties, gemaakt door Ingrid ter Koele, zijn trouwens erg kleurrijk en mooi. Het zijn allemaal woorden van drie of vier letters. Oftewel, zoeken maar! Het is een leuke opdracht voor kinderen en daarom bestaat Het woordenwinkeltje uit een verhaal en een zoekboek. Erg leerzaam en gezellig om samen te doen!

Het woordenwinkeltje is een fantastische aanwinst voor ieder kind dat alle boeken spaart uit de mooiste winkelstraat die er is. Ook als los boek is het een vermakelijk verhaal, al denk ik dat je al snel ook op zoek wil naar de rest van de serie, zodat je ook alles kan leren over kleuren, cijfers, feestjes en dieren.

De Winkeltjes - Het woordenwinkeltje

1  2  3  4  5

Lisa gaat vandaag op zoek