De roadtrip van je leven - Lizzie van den Ham en Lily Frank RECENSIE

Recensie: De roadtrip van je leven - Lizzie van den Ham & Lily Frank

Eline de Vries houdt enorm van reizen en heeft zelfs haar eigen reisblog. Na een auto-ongeluk is Eline niet meer op reis geweest. Wanneer haar vriendin Beatrice voorstelt om bij haar op bezoek te komen in Sicilië, twijfelt ze dan ook geen moment. Nouja, totdat Eline erachter komt dat ze met de auto van Bé naar Italië moet reizen, zodat Bé hem weer kan gebruiken. En om het nog erger te maken moet Eline samen reizen met Marcus, de broer van Beatrice. Een roadtrip met Marcus, die ze niet uit kan staan, in een auto uit het jaar nul... Eline zou wel gek zijn! Maar Bé weet iedereen te enthousiasmeren en voor ze het weten zijn Eline en Marcus onderweg naar Italië. Kunnen ze elkaars hart winnen tijdens deze roadtrip?

De roadtrip van je leven, geschreven door Lizzie van den Ham en Lily Frank, is een heerlijk vakantieverhaal vol humor, romantiek en avonturen. Het boek geeft je voor heel even het gevoel dat je zelf op roadtrip door Europa bent!

De roadtrip van je leven wordt verteld vanuit de personages van Eline de Vries en Marcus Govaerdts. Eline de Vries heeft een auto-ongeluk gehad en zit sindsdien aan haar huis gekluisterd. Ze heeft een reisblog en is doorgaans graag op vakantie te vinden. Met heel haar hart wenst Eline dat ze snel over haar trauma heen komt, zodat ze haar liefde voor het reizen weer op kan pakken.

Marcus Govaerdts werkt bij zijn ouders in hun boekhandelsketen en verzuipt sindsdien in het werk. Hij vindt het moeilijk om los te komen van zijn baan, dus de roadtrip komt op het perfecte moment. Helaas voor Marcus zadelt zijn moeder hem op met een 'belangrijke cursus' die hij tijdens zijn reis moet maken. Voor Marcus is de reis het ideale moment om Eline te laten zien dat hij meer in zijn mars heeft dan zij denkt, hopelijk is dit voldoende om Eline's hart te veroveren.

Aan het begin van het verhaal is de sfeer tussen Eline en Marcus nogal gespannen. Dit komt omdat er enkele misverstanden zijn. Wanneer deze uit de weg geruimd zijn, merk je als lezer dat de personages dichter naar elkaar toe groeien. Hierdoor kunnen Eline en Marcus volop gaan genieten van hun reis samen.

Doordat de personages zo dicht naar elkaar toe zijn getrokken, helpen ze elkaar ook. Zo helpt Marcus Eline met het verwerken van haar trauma van haar auto-ongeluk. Eline helpt op haar beurt Marcus die erg worstelt met alle verwachtingen waar hij aan moet voldoen. Doordat Eline en Marcus in gesprek raken over elkaars problemen, zorgen ze ervoor dat deze samen opgelost worden. Het is dan ook erg leuk om te lezen hoe Eline en Marcus door elkaar aan andere inzichten komen.

Door de toevoeging van een 'bij personage' krijgt het verhaal een hele andere wending dan je verwacht had, maar dit maakt het boek juist extra leuk.

Lizzie van den Ham en Lily Frank hebben de reis zo levensecht beschreven! Er wordt veel geschreven over de bezienswaardigheden en hierdoor voelt het even alsof je zelf op reis bent.

De roadtrip van je leven is niet alleen een avontuurlijk, maar ook een erg humoristisch en liefdevol verhaal. De schrijfstijl van de auteurs is echt fantastisch. Je vliegt als lezer als een malle door het boek heen. Hopelijk komt er snel weer een boek aan van Lizzie van den Ham en Lily Frank, want dit smaakt naar meer!

Ga je dit jaar niet naar het buitenland op vakantie, maar wil je toch het gevoel hebben dat je een rondreis hebt gemaakt door Europa? Dan is De roadtrip van je leven hét vakantieboek dat je deze zomer wilt lezen. Ultiem vakantiegevoel gegarandeerd!

De roadtrip van je leven

1  2  3  4  5
    (12 stemmen)

Een roadtrip is wel het laatste waar je op zit te wachten als je bang bent voor autorijden... of je reisgenoot niet kunt uitstaan.
    Eline de Vries is na een auto-ongeluk de weg niet meer op geweest. Ze kijkt er naar uit naar Sicilië te vliegen om haar beste vriendin Beatrice te bezoeken, maar dan doet Bé haar het compleet idiote voorstel om "gezellig' samen met haar broer te reizen. In haar auto, zodat ze die weer kan gebruiken. Een roadtrip met Marcus, die ze niet kan uitstaan? Eline zou wel gek zijn. Maar Bé heeft het talent iedereen te enthousiasmeren voor haar wilde plannen en voor Eline het weet is ze onderweg naar Italië. Samen met Marcus, die ouder en hopelijk ook wijzer is dan toen...
    Sinds Marcus Govaerdts bij zijn ouders in hun boekhandelsketen is gaan werken, verzuipt hij in het kantoorwerk. Als zijn zus hem uitnodigt om naar Sicilië te komen, lijkt dat het moment om eindelijk los te komen van zijn drukke baan. Voor Marcus is de roadtrip een mooie gelegenheid om de beste vriendin van Bé te laten zien dat hij heus wel wat meer in zijn mars heeft dan zij denkt. Als tiener had hij een oogje op haar, maar dat liep uit op gekwetste gevoelens...