Ik zie je in Cockleberry Bay - Nicola May RECENSIE

Recensie: Ik zie je in Cockleberry Bay - Nicola May

Let op! Deze recensie over het tweede deel van de Cockleberry Bay-serie kan spoilers bevatten!

Rosa is helemaal gesetteld in Cockleberry Bay. Ze heeft een eigen winkeltje, ze is getrouwd en heeft haar moeder leren kennen. Maar de liefde kent ook een keerzijde: haar man Josh werkt nog in Londen en reist regelmatig heen en weer tussen Londen en Cockleberry Bay. Toch krijgt Rosa een vermoeden dat hij een affaire heeft en ze gaat hier bijna aan onderdoor. Ze raapt zichzelf bij elkaar en wil minder afhankelijk worden van een man, en zich niet laten meeslapen door angst en jaloezie.

In het eerste deel van de Cockleberry Bay-serie zat je al snel helemaal in het verhaal. Dat had bij dit tweede deel iets meer tijd nodig. In het eerste stuk van het boek gebeurt niet heel veel en daar leer je vooral de hoofdpersonen goed kennen. Dit zorgt er dan ook voor, dat je dit tweede deel prima los zou kunnen lezen van het eerste deel. Wanneer je eenmaal weer in het verhaal zit en er een aantal spannende wendingen in het verhaal komen, is het boek weer ontzettend lastig om weg te leggen.

In Ik zie je in Cockleberry Bay leren we Rosa van een hele andere kant kennen en zien we hoe haar karakter zich gedurende het verhaal ontwikkeld. Nicola May neemt je in dit deel mee in het verleden van Rosa. Rosa heeft in het verleden veel meegemaakt een heeft nog een aantal problemen te verwerken. Haar vrienden zien dit, maar Rosa is hier zelf in eerste instantie nog niet aan toe. Nicola May beschrijft aan de hand van 7 lessen een aantal onderwerpen waar Rosa aan gaat werken: angst, zelfvertrouwen, identiteit, verslaving, moederschap, jaloezie en liefde. Op basis van deze 7 lessen zie je Rosa haar karakter veranderen, vooral wanneer er een belangrijk keerpunt komt.

Ook het verhaal van Titch en haar kindje gaat verder in Ik zie je in Cockleberry Bay. Theo wordt ziek en heeft hiervoor een bloedtransfusie van zijn biologische vader nodig. Maar wie is de biologische vader van Theo en waar kan Titch hem vinden? Titch is een ontzettend verantwoordelijke moeder geworden en ook de groei van dit personage zie je goed terug in het boek.

Ik zie je in Cockleberry Bay is een heerlijk tweede deel van de Cockleberry-Bay serie, een boek dat je weer in één ruk uit kunt lezen. Ondanks dat het boek een vlotte schrijfstijl en interessante hoofdpersonages heeft, is het minder een feelgood boek dan het eerste boek in deze serie. Er komt toch veel drama voor in dit boek, wat het een ander boek maakt dan het eerste deel. Al met al, toch een boek wat fijn wegleest en waarvan je wilt weten hoe het afloopt!

Cockleberry Bay Serie 2 - Ik zie je in Cockleberry Bay

1  2  3  4  5

'Ik zie je in Cockleberry Bay' is het tweede deel van de Cockleberry Bay-serie door Nicola May. Heerlijke feelgood van Britse bodem!

In deel 2 van de Cockleberry Bay-serie door Nicola May, 'Ik zie je in Cockleberry Bay', is de voltallige cast uit deel 1 weer van de partij. Natuurlijk hoofdpersoon Rosa en haar trouwe teckel Hot, maar ook haar nieuwe vrienden en kennissen én haar kersverse echtgenoot. Rosa heeft alles wat haar hartje ooit begeerde. Ze runt een eigen winkeltje en heeft de liefde leren kennen. Maar liefde kent ups en downs, en dat ontdekt ook Rosa al snel. Ze heeft reden om te geloven dat haar man een affaire heeft en gaat daar bijna aan onderdoor. Het is hoog tijd om zichzelf bij elkaar te rapen en minder afhankelijk te worden van een man, en vooral om zich niet te laten meeslepen door angst en jaloezie. Rosa maakt in 'Ik zie je in Cockleberry Bay' een karaktergroei door die met veel humor en gevoel is geschreven door Nicola May.