De player - Vi Keeland RECENSIE

Recensie: De player – Vi Keeland

In het boek De player van Vi Keeland maken we kennis met Brody Easton. Hij is een arrogante football speler, maar hij is ook woest aantrekkelijk. Delilah Maddox is een sportverslaggever en is niet van plan om zich door Brody uit het veld te laten slaan. Maar wanneer zij hem moet interviewen besluit Brody daar anders over. Hij laat zijn handdoek vallen en staat poedelnaakt voor haar. Dat is hun eerste ontmoeting, maar zeker niet de laatste. Langzaamaan groeien ze dichter naar elkaar toe en leert Delilah dat er meer achter Brody zit dan alleen maar een player. Maar durft ze haar hart op het spel te zetten voor hem?

Vi Keeland heeft al meerdere erotische romans op haar naam staan en De player is het nieuwste boek van haar dat vertaald is. Wat als eerste gezegd moet worden is dat Vi Keeland een heerlijke schrijfstijl heeft. Je vliegt echt zo door het verhaal. Het is nergens langdradig en je kan eigenlijk amper stoppen met lezen. Ze is ook een meester in het schrijven van steamy scènes. Ze weet deze mooi in evenwicht te houden met de rest van het verhaal waardoor het nooit te veel is. Wat daarnaast ook een groot pluspunt is, is dat Vi Keeland haar personages goed uitdiept en ze driedimensionaal maakt. Hierdoor springen haar boeken er in dit genre echt uit. Zo hebben zowel Delilah als Brody al veel meegemaakt in het leven, waardoor ze nu bepaalde keuzes maken. Doordat de karakters zo goed uitgewerkt zijn snap je van zowel Delilah als Brody de keuzes die ze maken.

Vi Keeland heeft daarnaast ook veel humor in De player verwerkt. Dit komt meestal door het karakter Brody. Hij is lekker ad rem en zegt wat hij denkt: “ 'Ik wil je meenemen naar mijn blokhut.' 'Je wilt me je blokhut laten zien?' 'Ja. En mijn lul.' 'Ik wil je altijd mijn lul laten zien. Maar ik wil dat in mijn blokhut doen, donderdagnacht.' ” Voor de lezer zorgt dit voor leuke momenten en Delilah laat zich niet snel uit het veld slaan! Hierdoor zijn de conversaties tussen de twee hoofdpersonen altijd spannend en onvoorspelbaar. De chemie spat van de pagina’s af tussen hen.

De player wordt grotendeels verteld vanuit het perspectief van Delilah, maar af en toe komt ook Brody aan het woord. Later in het boek maken we ook met een derde perspectief kennis. Wat jammer is in dit boek, is dat wanneer Brody aan het woord is we eigenlijk niks lezen over zijn gevoelens naar Delilah toe. Zijn scènes spelen zich namelijk ergens anders af en we lezen dus niet vanuit zijn oogpunt over hem en Delilah. Dit is jammer want de lezer wil juist graag weten hoe Brody over alles denkt. Daarnaast komt er op een gegeven moment een derde perspectief bij. Eigenlijk is dit perspectief overbodig en voegt het niet veel aan het verhaal toe. Voor mij had dit er niet in gehoeven. Het eind van het boek rond het verhaal mooi af, maar toch had ik er nog nét iets meer van verwacht. Het eind is namelijk vrij standaard en als je veel boeken in dit genre leest dan weet je dat dit eind niet heel origineel is. Vi Keeland had daar naar mijn mening nog meer mee kunnen doen.

Al met al is De player een heerlijk boek om te lezen. Je leest het zo uit! Na even getwijfeld te hebben krijgt dit boek toch 4 hartjes. Dit komt met name omdat de personages zo goed zijn uitgewerkt en Vi Keeland een fijne schrijfstijl heeft.

Recensie: De player – Vi Keeland

De player

1  2  3  4  5

BRODY EASTON IS DE ULTIEME PLAYER

Delilah Maddox is sportverslaggever. Ze heeft net promotie gemaakt en mag voor het eerst voor de camera spelers interviewen. Haar eerste gesprek is met de beroemde quarterback Brody Easton. Hij maakt het haar niet bepaald gemakkelijk, maar Delilah weet zich ondanks al zijn plagerige opmerkingen staande te houden. Wanneer ze hem de volgende wedstrijd weer moet interviewen, besluit ze hem terug te pakken.

Brody is erg onder de indruk van de knappe Delilah en hoe goed ze is in haar werk. Helaas wijst Delilah hem af als hij haar mee uit vraagt, omdat ze niet wil daten met een player. Maar zo gemakkelijk laat Brody het er niet bij zitten…