Cinder & Ella - Kelly Oram RECENSIE

Recensie: Cinder & Ella – Kelly Oram

Cinder & Ella is een moderne hervertelling van het sprookje assepoester. Ellamara, ook wel Ella genoemd, heeft haar leven goed voor elkaar. Maar dan verandert alles wanneer ze een auto-ongeluk krijgt. Haar moeder komt om tijdens het ongeluk en Ella ligt drie weken in een coma. Als ze wakker wordt komt ze erachter dat 70% van haar lichaam tweede- en derdegraads brandwonden heeft opgelopen. Ze moet bij haar vader wonen die haar en haar moeder op haar achtste heeft verlaten en haar nieuwe stieffamilie is vreselijk. Dan besluit Ella om weer contact op te nemen met haar beste vriend Cinder, op wie ze stiekem ook verliefd is. Ze heeft hem alleen nog nooit in het echt ontmoet. Wat ze ook niet weet is dat Cinder de hotste acteur in Hollywood is…

Cinder & Ella van Kelly Oram is echt een geweldig boek! Ten eerste heeft Kelly Oram een fantastische schrijfstijl. Ondanks alles wat Ella heeft meegemaakt is ze een heel fijn karakter om over mee te lezen. Nergens wordt het verhaal zwaar of depressief, maar de auteur weet wel heftige onderwerpen op een goede manier aan te snijden. Ella bezit daarnaast ook over een goede dosis zelfspot en humor, waardoor je jezelf erop betrapt meerdere keren hardop te lachen. Daarnaast is Ella een ontzettend fijn karakter. Ze heeft het zwaar bij haar stieffamilie. Haar vader kent haar niet en haar stiefzussen zijn ontzettend gemeen. Ella doet dan ook niet veel moeite om hun echt te leren kennen. Maar wat zo ontzettend fijn is aan Ella, is dat ze haar eigen fouten ook kan toegeven. Wanneer een van haar stiefzussen haar met de neus op de feiten drukt en zegt dat Ella ook niet zoveel moeite doet voor het gezin, besluit Ella om beter haar best proberen te doen. Dit is zo’n verademing ten opzichte van andere Young Adult boeken waarin de hoofdpersoon alleen een slachtoffer is. Ella erkent haar eigen fouten en doet er ook iets aan.

Daarnaast is Brian (oftewel Cinder) een fantastisch personage. Het is onmogelijk om niet verliefd op hem te worden! Hij is knap, charmant en de gesprekken tussen hem en Ella zijn geweldig. De chemie spat ervan af en de gesprekken zijn echt het hoogtepunt uit het verhaal. De dialogen zijn dynamisch en scherpzinnig. Het verhaal is zowel vanuit Ella als Brian geschreven, waardoor je beide personages goed leert kennen. Beide zijn het zulke driedimensionale karakters geworden dat je het idee hebt dat je ze zelf kent. Daarnaast zijn alle bijpersonages stuk voor stuk leuk en interessant om over mee te lezen. Zelden vind ik de bijpersonages net zo leuk als de hoofdpersonages! Ook de bijpersonages zijn met diepgang geschreven en net als Cinder en Ella maken ook zij allemaal een ontwikkeling door. Dit is knap gedaan en zorgt voor extra diepgang in het verhaal.

Uiteraard weet je als lezer hoe het verhaal ongeveer zal verlopen, maar dat maakt niet uit. Er gebeuren genoeg leuke, interessante en onverwachte dingen die de rit naar het einde het meer dan waard maken. Ik zal uiteraard niks verklappen over het einde, behalve dat het werkelijk waar perfect is! Het eind past geweldig bij dit boek en je slaat het boek dan ook met een lach op je gezicht dicht.

Cinder & Ella is een prachtig afgerond verhaal, maar er komt nog een vervolg. Naar mijn mening is het verhaal zo precies goed en afgerond, dus ik weet niet wat ik van het tweede deel kan verwachten maar ik laat me graag verrassen. Cinder & Ella van Kelly Oram is perfect voor de fans van Fangirl en Zoek me tussen de sterren. Dit boek krijgt van mij dan ook 5 welverdiende hartjes.

Recensie: Cinder & Ella – Kelly Oram

Cinder & Ella 1 - Cinder & Ella

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Als haar moeder verongelukt moet Ella bij haar vader en zijn nieuwe gezin wonen. Ella mist haar moeder en haar blogvriend Cinder. Wat ze niet weet is dat hij de hotste acteur van Hollywood is.
    Cinder & Ella van Kelly Oram is een heerlijk verhaal om bij weg te dromen voor meiden vanaf 13 jaar en fans van De Royals-serie van Erin Watt. Lees. Zwijmel. Geniet!

Na maanden revalideren mag Ella eindelijk naar huis. Niet naar haar moeder, zij kwam om bij het auto-ongeluk, maar naar haar vader die ze nauwelijks kent. Hij woont in Hollywood met zijn nieuwe gezin, maar Ella's stiefzussen zitten niet op haar te wachten. Ella mist haar moeder en blogvriend Cinder. Sinds het ongeluk heeft ze niks van zich laten horen, maar stiekem droomt ze van hem. Wat ze niet weet is dat Cinder haar ook mist, én de hotste acteur van Hollywood is…