Dagboek van een muts: Op tourNEE - Rachel Renée Russel RECENSIE

Recensie: Dagboek van een muts: Op tourNEE - Rachel Renée Russel

Nikki gaat de allerbeste zomer van haar leven tegemoet als ze te horen krijgt dat ze samen met haar band het vooroptreden mag voorzien voor de tour van de Bad Boyz. Eindelijk krijgt ze de kans om haar talenten te delen met een groot publiek en tegelijk kan ze ook nog eens met haar beste vrienden rondtouren.

Maar al snel lijkt er roet in het eten te komen want haar rivale Mackenzie probeert haar om te kopen met een smerige streek. Mackenzie wil zelf graag op het podium staan en is vastbesloten haar zin te krijgen, zoals altijd. Kan Nikki zichzelf en de band nog verlossen van de vervelende Mackenzie of wordt de allerbeste zomer van haar leven misschien plots de allerslechtse?

Dagboek van een muts: Op tourNEE is intussen al het veertiende boek van schrijfster Rachel Renée Russel waarin hoofdpersonage Nikki, haar familie en beste vrienden een hoofdrol spelen. Net zoals de voorgaande boeken is ook dit boek weer helemaal geschreven in dagboekvorm. Alles wordt dus verteld vanuit Nikki haar belevenissen en hierdoor krijg je het gevoel alsof je een echt dagboek aan het lezen bent.

De inhoud van het verhaal past ook perfect in de dagboek sfeer, geheime verliefdheid, gemene meiden en beste vrienden zijn doorgaans de meest besproken onderwerpen in het verhaal. Dit zorgt er ook meteen voor dat de lezers zich verbonden voelen met het hoofdpersonage Nikki en ook haar emoties en verliefheid herkennen uit hun eigen leven.

Om het plaatje compleet te maken koos schrijfster Rachel Renée Russel ook voor een echte dagboek-vormgeving, met lijntjespapier en een aangepast lettertype. Dit maakt de beleving helemaal echt en erg aantrekkelijk voor de lezers. Buiten tekst zijn er ook af en toe tekeningen te vinden in het boek, die geven een scène weer uit het verhaal en zijn een mooie aanvulling op de tekst.

Omdat Dagboek van een muts: Op tourNEE een onderdeel is van een reeks is het handig als je alle boeken in volgorde leest. Maar ik ontdekte dat je tijdens het lezen al snel door hebt wie wie is en dat je de boeken hierdoor ook eenvoudig losstaand kan lezen. Ook wordt er in het verhaal ook regelmatig wat extra uitleg gegeven bij de belangrijke dingen en dat helpt ook om alles te kunnen volgen.

Dagboek van een muts: Op tourNEE wordt net zoals de andere boeken in de reeks een echt meidenboek genoemd. Gezien de onderwerpen, schrijfstijl en vormgeving lijkt dit zeker te kloppen maar ik ben er van overtuigd dat er ook jongens zijn die wel eens zouden kunnen genieten van deze boeken en dat moet zeker kunnen.

Als ik terugdenk aan mijn jeugd kan ik me perfect inbeelden waarom jonge meiden (en jongens) zo gek zijn op deze boeken. Het zijn exact dezelfde soort boeken die ik op die leeftijd las. Ik behoor nu niet meer tot die doelgroep maar na het lezen ben ik er van overtuigd dat er weer veel jonge lezers Dagboek van een muts: Op TourNEE in één ruk zullen uitlezen.

Dit boek krijgt van mij 4 hartjes. Hoewel ik er als volwassene niet zo enorm van kon genieten, is deze reeks van Rachel Renée Russel echt superleuk voor voor de doelgroep van jonge lezers. Zowel de vormgeving als de inhoud passen perfect bij het concept van een dagboek en spreken erg aan. Één ding is zeker, Dagboek van een muts: Op tourNEE zal zonder twijfel weer vele tieners plezieren.

Dagboek van een muts 14 - Op tourNEE!

1  2  3  4  5

Nikki mag in de zomervakantie op tournee met de Bad Boyz-band en haar geheime liefde Brandon. Ze zit zelfs in de openingsact! Maar ze moet wel een kamer delen met de populaire, achterbakse MacKenzie…

Op tourNEE! is deel 14 in de populaire en supergrappige serie Dagboek van een muts van Rachel Renée Russell. Met in de hoofdrol Nikki Maxwell, blunderkoningin. Voor meiden vanaf circa 10 jaar.

Nikki kan niet wachten tot de zomervakantie begint: dan mag ze op tournee met de populaire Bad Boyz-band en haar geheime liefde Brandon! ZWIJMEL. Bovendien mag Nikki optreden in de openingsact! Maar wie heeft er stiekem ook een plekje weten te bemachtigen in de tour? Die achterbakse MacKenzie natuurlijk! Wanneer Nikki ontdekt dat zij ook nog haar kamergenoot wordt, kan ze wel GILLEN! Wordt haar droomreis een totale NACHTMERRIE?