Pippi Langkous is jarig - Astrid Lindgren en Ingrid Vang Nyman RECENSIE

Recensie: Pippi Langkous is jarig - Astrid Lindgren en Ingrid Vang Nyman

Wie kent Pippi Langkous niet? Het sterktste meisje van de wereld en ze woont helemaal alleen in Villa Kakelbont. Hoewel, niet helemaal alleen. Ze heeft ook een aapje en een paard. Haar vader komt eens in de zoveel tijd langs om haar weer een nieuwe voorraad goudstukken te brengen. Samen met haar buurkinderen Tommy en Annika beleeft Pippi de gekste, grappigste en meest bijzondere avonturen!

Pippi Langkous is jarig! Niet alleen in dit boek, maar ook in het echt: ter ere van het 75-jarig bestaan van Pippi Langkous werkt Save the Children samen met The Astrid Lindgren Company aan de campagne 'Pippi of Today'. Hierin wordt aandacht gevraagd voor kinderen die op de vlucht zijn of een vluchtachtergrond hebben. In Pippi Langkous is jarig zijn 10 verhalen van Pippi Langkous gebundeld. Hierbij zijn de illustraties van Ingrid Vang Nyman gebruikt. In 1945 werd Pippi Langkous voor het eerst in Zweden gepubliceerd. De illustraties hierbij kwamen toen van Ingrid Vang Nyman. Hierna heeft Ingrid Vang Nyman nog enkele Pippi boeken geïllustreerd. Erg bijzonder om deze illustraties weer terug te zien! Daarnaast is het natuurlijk ook ontzettend bijzonder dat de verhalen over Pippi Langkous al 75 jaar worden (voor)gelezen!

De schrijfstijl van Astrid Lindgren is tot op de dag van vandaag nog steeds niet gedateerd en de avonturen die Pippi beleeft spreken kinderen nog steeds aan. Pippi doet vaak waar ze zin in heeft en hoeft niet naar school. Hoewel, de scholen in Argentinië waren toch best leuk! Hier mocht je toffees eten en haalde de juf de papiertjes er voor je af.

De illustraties in Pippi Langkous is jarig zullen kinderen misschien wel iets minder aanspreken, maar wanneer je het verhaal hierachter kent, is het toch wel bijzonder. Af en toe worden er lastige woorden gebruikt in het boek, dit hoort natuurlijk ook een beetje bij Pippi Langkous. Voor het begrijpen van het verhaal is dit voor kinderen gelukkig helemaal geen probleem! Daarnaast is de 'gedachte' achter Pippi natuurlijk ook mooi. Pippi laat zien dat iedereen zichzelf kan en mag zijn en leert je hoe je een situatie toch altijd van een positieve kant kunt bekijken en dat je altijd iets nieuws kunt proberen.

De verhalen van Pippi Langkous blijven natuurlijk geweldig voor jong en oud! Vooral bijzonder is de gedachte achter dit boek, voor de campagne 'Pippi of Today'. De verhalen die in dit boek staan zijn bekend en zijn vaker gepubliceerd. Daarom extra leuk om dit boek bijvoorbeeld cadeau te geven!

Pippi Langkous - Pippi Langkous is jarig

1  2  3  4  5

De bekendste verhalen uit deze wereldberoemde klassieker, met de originele Zweedse illustraties in kleur.