Festivalkriebels - Myrna Pruijn RECENSIE

Recensie: Festivalkriebels - Myrna Pruijn

Sinds het overlijden van haar vader probeert Floor optimaal te genieten van het leven. Ze houdt van mooi weer, feesten en dansen en gaat daarom graag naar festivals. Haar vriendinnen Lara en Merel begrijpen dit niet altijd en staan ook kritisch tegenover haar drugsgebruik. Daarom besluiten ze gezamenlijk naar een festival te gaan: Dimensions. Prachtig weer, goede muziek en alleen maar plezier maken!

Morris is een succesvolle DJ en de hoofdartiest op Dimensions. Het schijnbaar idyllische leven vol luxe en feesten vindt hij niet zo geweldig. Liever maakt hij thuis nieuwe tracks of wil hij bier drinken met zijn vrienden. Helaas heeft hij daar steeds minder tijd voor. Dan ontmoet hij Floor.

De chicklit Festivalkriebels is geschreven vanuit de perspectieven van Floor en Morris. In elk hoofdstuk komt één van de twee aan het woord. Waar Floor verlangt naar een leven vol lol en feesten, verlangt Morris juist naar een rustiger leven met af en toe een vrij weekend. Door het gekozen perspectief leer je zowel Floor, als Morris goed kennen. Ze hebben heel verschillende persoonlijkheden en dan dan kruisen hun paden op Dimensions. In eerste instantie heeft Morris afkeer van Floor. Zij lijkt kortzichtig en een feestbeest. Wanneer hij haar echt spreekt, lijkt Floor toch meer diepgang te hebben.

Vriendschap is een belangrijk thema in deze chicklit. Floors vriendschap met Lara en Merel staat onder druk door haar losbandige uitgaansleven, waar Lara en Merel minder van houden. Door samen naar Dimensions te gaan hopen ze dichter bij elkaar te komen en hun vriendschap weer hechter te maken. Toch weet het festival hun vriendschap weer op de proef te stellen. Ook Morris worstelt met vriendschappen. Zijn carrière verloopt goed, maar zijn optredens zijn vaak in het weekend, waardoor hij zijn vrienden niet veel kan zien. Hun vriendschap komt hierdoor onder druk te staan. Floor en Morris worstelen beide met hun vriendschappen en moeten keuzes maken, wat is echt belangrijk in het leven en waar moet je tijd in investeren?

Myrna Pruijn heeft met Festvalkriebels haar debuut geschreven. De auteur heeft een toegankelijke en vlotte schrijfstijl, waardoor het boek heerlijk leest. Het verhaal is luchtig, maar toch zitten er ook serieuze onderwerpen in, zoals drugsgebruik en het maken van keuzes in je leven, waardoor het verhaal boeiend blijft.

Het Dimensions festival, waar het verhaal zich grotendeels afspeelt is een bestaand festival in Kroatië waar jaarlijks duizenden mensen naartoe gaan. Dit vormt een mooie achtergrond voor het verhaal van Floor en Morris.

Festivalkriebels is een heerlijk zomerse chicklit van Myrna Pruijn over vriendschap en de liefde.

Festivalkriebels

1  2  3  4  5

Festivals. Floor krijgt er geen genoeg van: mooi weer, vrolijke mensen, leuke muziek. Na alle shit die ze heeft meegemaakt is ze vastbesloten om zoveel mogelijk te genieten van het leven en haar festivalleventje vol zon, muziek, drank en drugs is de perfecte manier. Tot onbegrip van Floor's andere vriendinnen, die zich zorgen beginnen te maken om Floors levensstijl. Dan komt het voorstel om naar het vetste festival van Europa te gaan: Dimensions. De perfecte kans om weer dichter bij elkaar te komen. Maar dat weekend loopt niet helemaal zoals gepland… Morris is opkomend DJ en mag als headliner draaien op Dimensions. Het festivalleven dat Floor zo begeert voelt voor Morris steeds meer als een gouden kooi. Hij dreigt zijn vrienden en zichzelf steeds meer te verliezen. En dan ontmoet hij Floor...