Het geheim - Elle Kennedy RECENSIE

Recensie: Het geheim - Elle Kennedy

Brenna is al jaren voor het ijshockeyteam van Briar. Ze heeft ook niet echt een keuze als de dochter van de coach. Dat ze een hekel heeft aan Jake Connelly, de aanvoerder van de grote vijand Harvard, is dan ook een gegeven. Maar hij is wel heel erg aantrekkelijk. En zijn humor is grappig. En hij kan ook heel charmant zijn, als hij zijn best doet. Maar hij blijft de vijand, toch?

Elle Kennedy is ondertussen een begrip in het new adult-genre. Na haar succesvolle Off-campus serie begon ze aan de spin-off serie Briar U. De avonturen op Briar begonnen met Summer en Fitz in De jacht en worden voortgezet met Brenna en Jake in Het geheim. Het is niet nodig om De jacht gelezen te hebben, al geeft het wel een betere indruk van de haat-verhouding tussen Brenna en Jake. Ook heb je zo een beter beeld van de jongens uit het ijshockeyteam van Briar en de vriendschap tussen Summer en Brenna.

Elle Kennedy heeft haar standaard ingrediënten in een kom gegooid: indrukwekkende meiden, onweerstaanbare jongens, sport op het hoogste niveau en een goede dosis drama. Toch is Het geheim geen dertien uit een dozijn. Elle Kennedy weet haar personages in Het geheim tot leven te brengen. Ze hebben meer diepgang, zijn nog aansprekender, zijn standvastiger en zijn nog meer verliefd. Elle schrijft in haar nawoord dat ze sinds haar debuutroman De deal niet zoveel plezier meer heeft gehad in het schrijven van een boek en dat zie je terug in de kwaliteit van het verhaal. Het plezier spat van de bladzijden af. Je zou dan ook niets liever willen dan het boek gelijk weer lezen als je het uit hebt.

Het geheim bevat de perfecte combinatie van zoetigheid, maar wordt nooit klef of oppervlakkig. De verhaallijn is simpel net als de schrijfstijl en de woordkeuze. Maar dat maakt niet uit. Elle Kennedy heeft ervoor gekozen deze goede simpele verhaallijn aan te vullen met sterke personages. De rode lippenstift van Brenna is haar handelsmerk, het maakt haar onoverwinnelijk. Maar een goede persoonlijkheid bestaat niet alleen uit daadkracht, maar heeft ook zwakke kanten. Maar ja, als Jake zelfverzekerd is over zijn onzekerheid dan is je hart gewoon verloren. Zo'n iemand kan je toch niet laten lopen?

Alhoewel je na het lezen van de achterflap al op je klompen kan aanvoelen hoe dit verhaal gaat eindigen, is Het geheim zeker weten het lezen waard. Het verhaal kent heel wat onverwachte wendingen, rake uitspraken en alledaagse drama. Maar je kan vooral heerlijk wegzwijmelen bij het avontuur van Brenna en Jake op zoek naar elkaar. Elle Kennedy, je hoeft je niet te verontschuldigen voor het langer door laten lopen van het ijshockeyseizoen, want het verhaal van Brenna en Jake kon wat mij betreft niet lang genoeg duren. Ik kijk dan ook uit naar deel 3 in de Briar U serie. Want waar het Hunter betreft, eindigt Het geheim met een cliffhanger.

Recensie: Het geheim - Elle Kennedy

Het geheim

Elle Kennedy

18 juni 2020

ISBN 9789021419176
    Uitgever Volt
    416 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Brenna Jensen weet één ding zeker: ze mag nooit, maar dan ook nooit, vallen voor Jake Connelly. Brenna's vader is de coach van het ijshockeyteam van Briar en Jake speelt voor hun aartsrivaal. Hij is heel erg arrogant en bijdehand, maar ook woest aantrekkelijk.

Wanneer Brenna de hulp van Jake nodig heeft voor haar stage, slaat de vonk toch over. Maar Brenna weet dat het haar vader zou kwetsen als ze iets zou beginnen met zijn grootste rivaal. En dat de fans van het Briar-ijshockeyteam het zouden afkeuren als ze haar zouden zien met Jake. Als ze altijd in het geheim met Jake afspreekt, en níét verliefd op hem wordt, is er niets aan de hand. Toch?