Perfecte Prooi - Helen Fields RECENSIE

Recensie: Perfecte Prooi – Helen Fields

Perfecte Prooi is het vervolg op Perfecte Resten van Helen Fields. In dit tweede deel krijgen inspecteurs Luc Callanach en Ava Turner te maken met een reeks gruwelijke moorden. De een is nog luguberder dan de ander. Op het eerste gezicht lijken de moorden niks met elkaar te maken te hebben, zo is bijvoorbeeld de techniek achter elke moord compleet verschillend. Maar langzaamaan ontdekken Luc en Ava dat er wel degelijke een overeenkomst is en moeten ze de dader te pakken zien te krijgen voordat er nog een slachtoffer valt…

Perfecte Prooi is zoals gezegd het vervolg op Perfecte Resten. Ondanks dat deze moordzaak losstaat van de moordzaak in het eerste boek, is het wel aan te raden om eerst deel 1  te lezen. Hierin worden namelijk de karakters van Luc en Ava geïntroduceerd. In dit tweede deel val je eigenlijk midden in het verhaal. Daarnaast wordt er af en toe terug verwezen naar gebeurtenissen in het eerste deel. Als je Perfecte Resten niet heb gelezen, zul je hiervan niet alles begrijpen.

De echte thriller liefhebber kan zijn hart ophalen met dit boek! Perfecte prooi zit zo ontzettend goed in elkaar. Wanneer de ene moord na de andere wordt gepleegd zit je als lezer op het puntje van je stoel. Continu gebeurt er wel iets en je bent constant benieuwd hoe de volgende moord in elkaar zal zitten. Daarnaast is het als lezer moeilijk te voorspellen wie erachter zit. Is het een man? Is het een vrouw? Zijn het meerdere daders? Is er maar 1 moordenaar? Etc. Door al deze vragen zit je continu in spanning en wil je alleen maar doorlezen om te zien hoe het nu allemaal in elkaar zit. Als lezer word je gelukkig niet teleurgesteld! Helen Fields heeft het verhaal ingenieus geschreven en pas op het eind vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Daarnaast weet de auteur je meerdere malen op het verkeerde been te zetten én zitten er ook nog eens plotwendingen in die je niet zo snel aan zal zien komen! Je moet als lezer wel tegen veel gruwelijke en lugubere dingen kunnen. Zo vertelt Helen Fields soms tot in detail hoe iemand gemarteld is of hoe een lijk erbij ligt. Je moet hier wel goed tegen bestand zijn om volledig van het verhaal te kunnen genieten.

Doordat de moordzaak ook nog eens wordt afgewisseld met het persoonlijke leven van Luc en Ava, waarbij in dit boek voornamelijk de focus op Luc ligt, is het boek helemaal onmogelijk om weg te leggen. Doordat je niet alleen benieuwd bent naar de moordzaak, maar doordat je ook betrokken bent bij de levens van Luc en Ava wordt je nog meer meegezogen in het verhaal.

Kortom, Perfecte Prooi is een van de beste thrillers die tot nu toe in 2020 is uitgebracht. Het verhaal zit goed in elkaar, het bevat sterke plottwisten én de levens van de hoofdpersonen zijn ook nog eens leuk en interessant uitgewerkt. Perfecte Prooi krijgt zonder twijfel 5 hartjes. Nu is het wachten op het derde deel dat hopelijk snel vertaald zal gaan worden!

Recensie: Perfecte Prooi – Helen Fields

Perfecte prooi

1  2  3  4  5

In Perfecte prooi van Helen Fields, het vervolg op Perfecte resten, gaan inspecteurs Luc Callanach en Ava Turner achter een moordenaar aan die zijn slachtoffers uitzoekt op basis van hun onschuld. Perfecte prooi van Helen Fields is na Perfecte resten het tweede deel in de serie met inspecteurs Luc Callanach en Ava Turner in de hoofdrol. Voor de fans van de Helen Grace-serie van M.J. Arlidge.

Tijdens een rockfestival valt een medewerker van een liefdadigheidsinstelling midden in het publiek dood neer. Zijn buik is met één haal opengesneden. Niemand heeft de moordenaar gezien. Een week later wordt in een vuilcontainer het lichaam van een basisschoollerares aangetroffen. Ze is gewurgd met haar eigen sjaal. Inspecteurs Ava Turner en Luc Callanach hebben geen aanknopingspunten en kunnen geen motieven vaststellen. Ze tasten in het duister, totdat blijkt dat de slachtoffers op diverse gebouwen in de stad met graffiti worden beschreven. Dan ontdekken ze dat de boodschappen geschreven zijn voordat de mensen vermoord werden en begrijpen ze dat de moordenaar zijn volgende slachtoffer zo aankondigt. Hoe onschuldiger de prooi, hoe beter…

Perfecte prooi van Helen Fields is een must-read voor lezers die houden van duister, dodelijk, griezelig en aangrijpend.

"Met Perfecte resten heeft Fields al een prachtige thriller geschreven. Perfecte prooi is zo mogelijk nog beter.' – Scotland Correspondent