Nu of nooit - J.A. Redmerski RECENSIE

Recensie: Nu of nooit - J.A. Redmerski

Op een uit de hand gelopen stapavond dringt de vriend van de allerbeste vriendin van Cam zich aan haar op. Wanneer Cam dit aan haar beste vriendin, Nat, vertelt, wordt Cam voor leugenaar uitgemaakt. Cam besluit de stad te verlaten en vertrekt naar het busstation. Ze koopt een buskaartje zonder eindbestemming; Cam gaat op avontuur! Onderweg ontmoet ze Andrew. Zijn oortjes staan te hard waardoor ze niet kan slapen en hij praat aan één stuk door, maar toch besluit ze om samen met hem verder te reizen.

In Nu of nooit van J.A. Redmerski volgen we Camryn (Cam) en Andrew, die elkaar ontmoeten in de bus. Toeval heeft hen bij elkaar gebracht, want Cam besloot op de bus te stappen toen haar leven haar wat te veel werd. Vanaf de allereerste bladzijde wordt je als lezer in het verhaal gezogen. Als eerste ontmoet je Cam, en er wordt al snel duidelijk dat het een meisje is dat al veel heeft meegemaakt. Dat is de reden dat ze anderen niet snel vertrouwt. Toch lukt het Andrew om het vertrouwen van Cam te winnen, waardoor ze samen de reis voortzetten.

Een groot pluspunt aan dit boek zijn de karakters van Cam en Andrew. Beiden hebben al erg veel meegemaakt, meer dan dat ze laten blijken en meer dan dat ze tegen elkaar durven te vertellen. Alhoewel het afschuwelijke dingen betreft, geeft de achtergrond van Cam en Andrew hen een bepaalde diepgang. Ze zijn zo geworden, omdat hun verledens hen hiertoe gedwongen hebben. Cam is wantrouwig, omdat ze in het verleden heel erg vaak gekwetst is. Maar toch zijn zowel Cam als Andrew twee fantastische personages om over te lezen! Je gaat als lezer echt met ze meeleven, alsof je ze echt persoonlijk kent. Wanneer je lekker in Nu of nooit zit, komen Cam en Andrew tot leven. Vooral Andrew als mannelijk hoofdpersonage zal menig lezer doen laten verassen. Hij is geen typische badboy waarover je leest in New Adult boeken, maar juist super grappig en een echte gentleman.

Het verhaal van Nu of nooit is ook zeer interessant. Je leest over een heerlijke roadtrip door Amerika, waardoor het net lijkt alsof je zelf op vakantie bent. Het liefst wil je precies hetzelfde doen als Cam: naar de bushalte stappen, de bus pakken en niet weten waar je terecht komt. Maar ook vinden er gebeurtenissen in Nu of nooit plaats die minder leuk zijn. J.A. Redmerski heeft voor een perfecte balans gezorgd tussen vreugde en verdriet in Nu of nooit. Het meest fantastische van dit boek is nog wel het einde. Je staat bijna te trillen op je benen en je kan niks meer doen dan verder lezen. Je gaat namelijk niet geloven wat er aan het einde van Nu of nooit op papier staat.

Nu of nooit is een heerlijk boek om tijdens deze zomermaanden te lezen, over twee fantastische personages. J.A. Redmerski heeft een fantastisch verhaal op papier weten te zetten!

Recensie: Nu of nooit - J.A. Redmerski

Nu of nooit

1  2  3  4  5

Camryn Bennett dacht dat ze haar leven op een rijtje had. Maar toen ging alles mis. Camryn is vastbesloten positief te blijven en door te bijten. Na een avond in een hippe club die een onverwachte wending neemt, besluit ze om alles achter te laten en opnieuw te beginnen.

Ze stapt in een bus, gewapend met alleen een telefoon en een tas met een paar essentials. Ze heeft geen idee wat ze eigenlijk zoekt – ze weet alleen dat ze zo ver mogelijk weg wil. Wat ze vindt is Andrew Parrish. Door Andrew ontdekt Camryn een hele andere kant van zichzelf, en hij maakt de roadtrip een stuk wilder en spannender. Maar net als Camryn is ook Andrew ergens voor op de vlucht. Zullen zijn geheimen ze dichter bij elkaar brengen, of alles kapotmaken wat ze hebben opgebouwd?