Trust Again - Mona Kasten RECENSIE

Recensie: Trust Again – Mona Kasten

In Trust Again maken we kennis met Dawn en Spencer. Nadat Dawn bedrogen is door haar vriend weet ze zeker dat happy ends in het echte leven niet voorkomen. Ze heeft relaties dan ook afgezworen. Maar Spencer, de jongen met wie ze al een paar maanden bevriend is, is toch wel erg leuk en hij heeft duidelijk interesse in haar… De twee groeien langzaamaan steeds meer naar elkaar toe en Dawn leert dat Spencer meer verbergt dan je zou verwachten achter zijn vrolijke masker. Kan Dawn haar hart openstellen en de liefde weer binnen laten?

Trust Again van Mona Kasten is het vervolg op Begin Again. Toch is dit tweede deel goed los te lezen. Trust Again gaat namelijk over andere hoofdpersonages dan het eerste deel. In dit vervolg worden alle karakters nogmaals kort geïntroduceerd en eventuele belangrijke gebeurtenissen uit het eerste deel worden nog even kort herhaald, waardoor je als lezer niet het gevoel hebt dat je iets mist. Toch zou het nóg leuker zijn om dit boek te lezen als je het eerste deel ook hebt gelezen. In dit deel lees je namelijk hoe het met de hoofdpersonen uit deel 1 gaat.

Het boek is geschreven vanuit het perspectief van Dawn en we lezen dus mee hoe zij alles beleeft. Langzaamaan leren we dat haar vriend, met wie ze 6 jaar een relatie had, haar heeft bedrogen. Hierdoor is haar vertrouwen zo erg geschonden dat ze geen relatie meer aan wil gaan. Het is ontzettend mooi hoe Mona Kasten dit heeft weten te omschrijven. Als lezer leef je ontzettend met Dawn mee en begrijp je waarom ze Spencer steeds op afstand houdt. Spencer is daarnaast ook een heerlijk karakter. Hij is niet alleen onweerstaanbaar sexy, maar hij heeft ook nog eens een hart van goud. Hij staat altijd voor Dawn klaar en heeft geduld met haar. Daarnaast leren we dat hij zelf ook een geheim heeft. Mona Kasten laat de lezer een tijd lang in spanning wat dit geheim precies is. Hierdoor wil je continu doorlezen om te ontdekken wat dat geheim is.

De chemie van Spencer en Dawn spat van de pagina’s af. Hun relatie is ontzettend geloofwaardig en als lezer hoop je dan ook dat ze bij elkaar zullen komen. Vanaf het eerste begin zit je in het verhaal en wil je weten hoe het afloopt. Naast Dawn en Spencer zijn ook de andere karakters stuk voor stuk erg leuk. Met name de kamergenote van Dawn, Sawyer, heeft een leuke bijrol in dit verhaal. Het is dan ook leuk om te lezen dat Sawyer de hoofdpersoon gaat worden in het derde boek!

Mona Kasten weet ook humor in Trust Again te verwerken. Dit blijkt uit het volgende stuk: “Ik wilde tegen hem zeggen dat Kaden en Allie bezig waren of het op een andere manier netjes omschrijven, maar in plaats daarvan flapte ik er slechts één woord uit. ‘Piemel’. Hij knipperde verbluft met zijn ogen. ‘Wat?’ En alsof ik een cd was die bleef hangen, zei ik hetzelfde woord nog een keer en dit keer zelfs wat harder. ‘Piemel!’ De situatie deed me denken aan het piemelspel waarbij degene die het woord het hardste in het openbaar durfde te roepen won.” Af en toe betrap je jezelf erop dat je hardop zit te grinniken!

Ondanks de leuke verhaallijn, de leuke karakters en de humor die in het boek verwerkt zit, krijgt Trust Again 4 hartjes van me. Dit komt doordat het verhaal net niet boven de andere New Adult boeken weet uit te springen en omdat het boek op sommige punten net iets te langdradig was. Dat neemt zeker niet weg dat Trust Again van Mona Kasten een heerlijk boek is voor alle New Adult liefhebbers!

Recensie: Trust Again – Mona Kasten

Again 2 - Trust Again

1  2  3  4  5

Dawn Edwards weet één ding zeker: happy endings gebeuren alleen in films. Sinds ze haar ex op heterdaad betrapte met een ander heeft ze mannen afgezworen en concentreert ze zich op haar studie en het najagen van haar dromen. Verder is in haar leven nergens ruimte voor. En al helemaal niet voor vrouwenverslinder Spencer Cosgrove, hoe creatief zijn versierpogingen ook zijn. Maar dan ontdekt Dawn per toeval een heel nieuwe kant van Spencer, en realiseert ze zich dat achter zijn vrolijke masker een donker geheim schuilgaat.