In de val - Karen Rose RECENSIE

Recensie: In de val - Karen Rose

Wanneer een seriemoordenaar zijn slag slaat in het kleine stadje waar speciaal agent Steven Tatcher woont, neemt hij zich voor de dader zo snel mogelijk te arresteren om meer slachtoffers te voorkomen. Maar de dader blijkt behoorlijk geslepen te zijn en Steven heeft nog niet eens de kleinste aanwijzing waarmee hij de dader kan identificeren. Bovendien maakt hij zich zorgen over zijn zoon Brad, met wie het niet goed lijkt te gaan. Als Brads lerares Jenna hem wil spreken over Brads schoolwerk, loopt hij letterlijk tegen de liefde aan. Maar al gauw blijkt Jenna een target te zijn…

In de val van Karen Rose weet vanaf de eerste bladzijde je nieuwsgierigheid te wekken en je wordt vrijwel direct in het verhaal gezogen. Het tempo is ontzettend prettig en door de juiste afwisseling tussen ademruimte en spanning weet In de val de lezer van begin tot einde te boeien.

Het plot zit dan ook goed in elkaar. Hoewel slimme lezers de dader er door de clue’s wel uit kunnen pikken, blijf je je toch afvragen hoe hij het allemaal precies doet. Bovendien weet Karen Rose genoeg vragen op te roepen om je nooit helemaal zeker van je zaak te laten zijn. Want is de dader wel degene die jij denkt dat het is?

De personages zijn goed uitgewerkt en hebben stuk voor stuk genoeg backstory om ze interessant te maken. Vooral Stevens zoon Nicky roept sympathie op. Hij is in het verleden ontvoerd en hoewel hij heelhuids is teruggekomen, is de traumatische nasleep pittig. Karen Rose heeft dit op een realistische en ontroerende wijze beschreven. Het hele verhaal kan je in één van haar andere boeken lezen, maar In de val is prima als stand alone te lezen. Ook de sterke, slimme Jenna is een fijn personage, evenals meerdere bijpersonages. De onderlinge relaties zijn goed geschreven en voelen daardoor natuurlijk aan. Maar hoewel het verleden het één en ander verklaart, zijn er wel wat issues in de relatie tussen Steven en Jenna, en komt Steven niet altijd even sympathiek over. Sommige lezers zullen zich hier meer aan storen dan anderen.

De bad guy is een echte creep. Er zijn stukjes vanuit zijn perspectief geschreven, waardoor je meer inzicht in zijn denkwijze krijgt. Hij is goed uitgewerkt en komt realistisch over doordat hij background heeft en niet eendimensionaal is, wat hem alleen maar enger maakt.

In de val is een sterk geschreven pageturner. De spanning en de fijne schrijfstijl maken dat je dit boek in één ruk uit wil lezen. Daarom geef ik In de val 5 hartjes.

Recensie: In de val - Karen Rose

In de val

1  2  3  4  5

Zodra de prille relatie tussen Steven en Jenna lijkt te kunnen gaan werken, zet een seriemoordenaar zijn val. In de hoop Jenna daarin te kunnen laten lopen.

Speciaal agent Steven Thatcher heeft gezworen de seriemoordenaar die actief is in het kleine stadje waar hij woont, in te rekenen. Het onderzoek vergt al zijn tijd, maar zijn familie heeft hem ook nodig. Hij is onlangs weduwnaar geworden en hij maakt zich grote zorgen over zijn zoon Brad, op wie hij de grip verliest. Het lichtpuntje in zijn leven is Jenna, een docent van zijn zoon. Zij is mooi en bedachtzaam, en heel langzaam ontwikkelt zich een liefdesaffaire tussen de twee. Precies op het moment dat hun prille relatie lijkt te kunnen gaan werken, zet de seriemoordenaar zijn val. In de hoop Jenna daarin te kunnen laten lopen...

Karen Rose schrijft de perfecte mix van thriller en romantiek en wordt de koningin van de Romantic Suspense genoemd.