Reis om de wereld in infographics - Mireia Trius RECENSIE

Recensie: Reis om de wereld in infographics - Mireia Trius

In Reis om de wereld in infographics maken we kennis met Emma. Samen met haar gaan we andere landen bekijken en vergelijken. Dit doen we aan de hand van allerlei cijfers en infographics. Hoe gaan kinderen in andere landen naar school? Hebben mensen in andere landen ook huisdieren? Hoe vieren andere kinderen hun verjaardag en wonen ze, net als Emma, allemaal in een flat? Ontdek het antwoord op al deze vragen, en nog veel meer, samen met Emma.

Dit boek is een boek voor kinderen vanaf ongeveer 8 jaar. Dit, omdat het een boek is vol cijfers. Dat maakt het gelijk een bijzonder boek, want het verhaal staat niet centraal, maar juist de cijfers. Het boek is dan ook een aanrader voor kinderen die dol zijn op cijfers en alles wat ermee te maken heeft. Het is leerzaam, zowel door de cijfers maar ook doordat je van alles leert over andere landen.

Aangezien het om een kinderboek gaat, is er wel sprake van een kleine, lichte verhaallijn. Deze tekst is van Mireia Trius. Zo volgen we het meisje Emma. Zij leidt ons als het ware door alle hoofdstukken heen. Steeds vertelt ze iets over zichzelf, bijvoorbeeld dat ze een broertje heeft die Lucas heeft, dat haar moeder dierenarts is en dat ze graag naar een pretpark wil. Vervolgens zien we dan op twee pagina's de statistieken over dat thema. De infographics zijn fantastisch mooi, gemaakt door Joana Casals. Ze zijn kleurrijk en heel duidelijk. Ze sluiten goed aan bij de doelgroep van kinderen. Er zijn ook heel veel verschillende infographics. Zo werkt Joana Casals met afbeeldingen, percentages, cirkeldiagrammmen, landkaarten en nog veel meer. Bij de pagina over schooluniformen zien we bijvoorbeeld allermaal afbeeldingen van kinderen van rond de wereld in het schooluniform. Daaronder zie je per land hoeveel kinderen er gemiddeld in een bassischoolklas zitten, dit is vormgegeven met het aantal stoelen wat je ziet.

Reis om de wereld in infographics is een bijzonder boek, zoals je dat nog niet eerder hebt gezien. Het is leerzaam, kleurrijk en ontzettend mooi. Het staat boordevol met leuke feitjes, perfect aangesloten op juist dat wat kinderen interessant vinden. Dit boek zorgt zeker weten voor uren plezier! Mireia Trius en Joana Casals zijn er goed in geslaagd om aan te sluiten bij de doelgroep van kinderen en het is leuk dat er eens een kinderboek op de markt is, waar de meer cijfermatige kinderen van kunnen genieten!

Reis om de wereld in infographics

Mireia Trius

11 juni 2020

ISBN 9789021422039
    Uitgever Volt
    64 pagina's

Volt

Reizen

1  2  3  4  5

In dit boek leer je van alles over kinderen van over de hele wereld. Waarmee ontbijten kinderen in Korea? En wat voor spelletjes doen ze in Tsjechië? Krijgen kinderen meer huiswerk In de Verenigde Staten dan in Nederland?

Ga samen met Emma op reis en ontdek het met behulp van de infographics op iedere pagina