Olivia's geheim - Muna Shehadi RECENSIE

Recensie: Olivia's geheim - Muna Shehadi

Het leven van Olivia Croft staat helemaal op z'n kop. Haar tv-show is stopgezet en ook lukt het maar niet om zwanger te worden. Maar dan komt ze erachter dat haar echtgenoot Derek al die jaren niet helemaal eerlijk tegen haar is geweest. Ze vertrekt halsoverkop vanuit Los Angeles naar Maine, de plek waar ze fijne jeugdherinneringen heeft. Daar worstelt ze met het verlies van haar carrière en huwelijk en raakt ze bevriend met Duncan. Een man die zijn eigen verdriet heeft.

Olivia's geheim is het laatste deel in de serie over de drie dochters, geschreven door Muna Shehadi. De drie zussen zijn totaal verschillend en dit is mooi terug te zien in de boeken. Het is fijn op de boeken op volgorde te lezen (omdat er anders spoilers in voor kunnen komen), maar je zou de boeken ook prima los kunnen lezen.

Het eerste deel van het boek is redelijk 'oppervlakkig'. Olivia vindt het belangrijk wat mensen van haar vinden en is bekend door haar eigen tv-show. Wanneer haar man Derek met een bijzondere onthulling komt, staat haar leven echter op z'n kop. Olivia neemt geen blad voor de mond en komt door een impulsieve actie in de problemen. Wanneer Olivia in Maine aankomt, verandert gedurende het verhaal ook haar karakter. Je leert haar hierdoor steeds beter kennen en je komt achter haar ware persoonlijkheid.

Als je Olivia's geheim gelezen hebt, kom je er aan het eind (en hopelijk al tijdens het lezen) achter dat het een bijzonder boek is. In het boek worden toch een aantal onderwerpen aangekaart die niet vaak voorkomen in boeken. Muna Shehadi heeft een fijne schrijfstijl. Doordat ze alles uitgebreid beschrijft zie je alles helemaal voor je en zit je helemaal in het verhaal. In het begin kan dit er echter helaas ook soms voor zorgen dat het een beetje langdradig is.

Dit drieluik van Muna Shehadi wordt vergeleken met de reeks over de 7 zussen, van Lucinda Riley. Een verschil is echter dat er bij de boeken van Lucinda Riley nog meer in de geschiedenis wordt gedoken. Dat is bij de serie over de 3 dochters minder het geval. Ondanks dat is het een prachtige boek, waarin Olivia veel te weten komt over haar herkomst. Een heerlijke serie om te lezen en bij weg te dromen!

De drie dochters 3 - Olivia's geheim

1  2  3  4  5

Het leven van Olivia Croft staat op zijn kop. Na weer een vergeefse auditie en het stopzetten van haar tv-show heeft ze haar zinnen gezet op de baby waar ze al zo lang naar verlangt. Maar dan komt ze er ook nog eens achter dat haar echtgenoot Derek de afgelopen jaren niet eerlijk tegen haar is geweest. Halsoverkop verruilt Olivia Los Angeles voor de kust van Maine, de plek waar ze gelukkige herinneringen heeft – aan haar jeugd en aan haar moeder Jillian.
    Terwijl Olivia worstelt met het verlies van haar carrière en haar huwelijk, raakt ze bevriend met Duncan, een man
    met zijn eigen verdriet. Maar voordat Olivia kan dromen over een nieuwe toekomst, moet ze in het reine zien te komen met het verleden…